• kalmar brud

Undersköterska - praktik/jobb

Jag ska nu ansöka om att få börja studera till USKA på distans...

Men sen så är det så att jag funderar lite över hur jag ska göra med mina praktikplatser... Jag är ensam med två barn hela veckorna och vissa helger med...

Kan man styra med sin praktik plats så man bara kan få DAGTID? Jag kan få dagis till 18, men efter 18 och sen helger jag har ingen barnomsorg...

Likadant sen när studierna är klara... När man ska söka jobb... Kan man säga att man söker bara dagtid

Någon som varit i samma sits?

• Svar på tråden Undersköterska - praktik/jobb
  • NoMercy

Klart du kan säga att du bara söker dagtid, men hur stor chansen att få jobb då är..ja det återstår ju att se.
    Praktik dagtid är ju upp till den plats du ska vara på. Du bör ju följa en handledare och dennes schema för att få ut så mkt som möjligt av din praktik, men inget är väl helt omöjligt.

• Ella Stefan

På våran praktik är vi tvungna att gå minst en helg per praktikperiod för dom menar på att man ska förstå att arbetet är olika helger och vardagar, och det finns inte mycket undersköterske jobb om du inte kan gå annat än dagtid, det är nog näst intill omöjligt så då skulle jag satsa på en annan utbildning..

• fjonkan

När man jobbar som uska finns det inte mycket att söka som är dagtid men hör dig för på tex DC, rehab, VC. Där kanske du kan göra din praktik. Lycka till med en rolig utbildning.

Svar på tråden Undersköterska - praktik/jobb