• fian82

LCHF

HOHO..

Fick ett infall IDAG att jag skulle testa detta. Började min dag med en burk tonfisk i vatten med majonäs till och sen åt jag laxfilé med broccoli och sås på spenat, grädde smör och kryddor..

Är jag rätt ute? Vet inte så mycket om LCHF.. Behöver både tips, råd och stöttning och detta verkar vara en bra tråd för sånt :)

Startvikt 75 kg
    Längd 169

• fian82

Låter lovande :P
    Jag har hållit på i 5 dagar bara och har redan tappat ett kilo men hoppas ju på mer. Kan inte riktigt förstå hur jag ska kunna gå ner med tanke på att jag är proppmätt hela tiden efter jag har ätit :) Men vi får väl se.

Tror jag äter bra i alla fall. Idag åt jag två köttfärsbiffar (hemlagade med fetaost i) och lite ångkokt blomkål och en klick smör på det... Fel eller bra? Vad tror ni?

• fian82

Jag är en och sjuttio och väger nu 73 kg... Har en normalvikt som ska ligga nån stans mellan 62 0ch 68 kg så jag tänkte försöka hamna på 65 ungefär :) Två kg på en vecka ungefär. Vet inte riktigt för min våg är lite kocko och så samlar min kropp på sig vätska lite hur den vill så jag vet inte helt säkert ;)

• fian82
    frökenskabb skrev 2009-12-27 22:18:15 följande:
    Nej det är det inte. Men jag känner av minsta lilla så för mig är det "för mycket", dvs jag vill bara ha mer mer och mer. Samma sak då jag äter paprika.. Om jag blir sugen brukar jag äta kesella med kanel, kesella el. turk youghurt med proteinpulver.
    Vad har du för proteinpulver då? Har sojaprotein hemma.. Funkar det? :)
  • fian82

Tappat gnistan lite.. Händer inte så mycket för mig.. Vet inte vad jag gör för fel :( Känns som jag kör efter alla konstens regler.. Men har svårt att få in fett i kosten om jag inte får äta så mycket mjölkprodukter... Hur mycket är ok??
    Kram tll er alla och lycka till!!
    Behöver lite pepp :´(

Svar på tråden LCHF