Inlägg från: timalillah |Visa alla inlägg
  • timalillah

LCHF

Jag hoppar in här jag med har kört LCHF men slutade för över 1 månad sedan. Inte för att det inte var bra utan för att jag är som jag är och älskar sött .
    Men nu tar jag tag i det igen och dom sista kilona ska nu BORT!!!
    Men jäklar var svårt det är med alla lusse bullar, pepparkakor, glögg och allt som finns nu.

Men kreativ som man är när man är beroende av ngt så hittar man lösningar på det mesta. Det har resulterat i att jag gjort glögg på funlight cassis, kokat med glöggkryddor.
    Ja vet aspartam är inte det bästa men inga kolhydrater ivfl och lite juligt ändå .

• timalillah
    Kenzie skrev 2009-12-10 09:53:28 följande:
    Testa göra glögg på rödvin, glöggkryddor, kanske någon apelsinskiva och ev lite sötningsmedel (typ stevia) så slipper du aspartamet.
    Jo det hade varit en idé om jag hade druckit alkohol. Men det kanske finns bra alkoholfria viner som inte har så mkt kolhydrater. Det får jag kolla upp.
  • timalillah
    frökenskabb skrev 2009-12-10 09:58:22 följande:
    Jaså, du är också en snaskråtta av västa sort? ;o) Surfade runt lite och hittade recpet på Oopsies med både pepparkaks och lusse smak =) Kanske kan vara något? www.lifezone.se/recept/pepparkaks---oopsies/s...www.lifezone.se/recept/pepparkaks---oopsiesSjälv tänkte jag baka dessa i morgon till Idol finalen och snaska på! Om söstuget sätter in vill säga, har klarat mig rätt bra hittils.
    Hur gick det med dina oopsies? Min kompis sa att dom inte blev så fluffiga som på bild, utan liknande mest en omelett.
  • timalillah

Har ni testat äggmjölken?
    Låter inte gott men det smakar mkt bättre än man tror och är mättande om man inte orkar med en stadig frukost på morgonen.

2 ägg
    25-50 g smör
    2-3 dl kokande vatten

Olika smaksättningar:
    Kakao
    Kanel
    Vaniljpulver
    Kardemumma
    Saffran
    Mynta
    Citronmeliss
    Grädde
    Kaffe
    Bär
    Pepparkakskryddor (nejlikor,kardemumma,kanel,ingefära)

Gör så här
    1) Koka upp vatten.
    2) Smält under tiden smöret i en skål med höga kanter t ex stavmixerskålen.
    3) Stoppa i äggen och smaksättning.
    4) Häll på kokande vatten och vispa eller mixa ihop några sekunder.

Denna går att använda både kall och varm.

För att värma äggmjölken igen så värm den långsamt på spisen medan du vispar med handvisp eller gaffel.

(Likaså kan det vara bra att skaka eller vispa om äggmjölken när den stått ett tag, i kylen t ex, innan man ska dricka den. Eftersom fettet i äggmjölken "separerar" sig medan den står oanvänd men när man skakat/vispat om i den blir den fin igen. )

Går bra att ha i kaffet också.

• timalillah

Hej igen alla kämpar.
    Ja jag vet har sagt det förr men nu har jag verkligen bestämt mig för att på riktigt kämpa för att gå ner mina sista 10kg till min gamla vikt.
    Har redan gått ner ca 10kg med lchf, men fuskat för länge nu.
    Jag har väl tur för jag har verkligen vräkt i mig massa sött choklad/godis varje dag (inga stora mängder men ett par stycken ivfl) ätit lussebullar pepparkakor druckit massa glögg och annat gott som finns den här tiden på året,
    jag har inte gått upp ngt av det jag har gått ner, så detta fungerar verkligen på mig.

Min frukost idag:
    3ägg
    1kopp kaffe med grädde
    Några skivor ost
    och lite olivolja till äggen.

Mättande kan jag lova hamnar på ca 5g kh enligt minmat.net

• timalillah
    cindorella skrev 2009-12-19 10:39:10 följande:
    Min favvo janssons och julmusten sen. tror ni jag klarar det? :) Jag tror jag tar en liten matsked av janssons bara, sen kan kan jag festa på äggen,laxen,prinskorvarna osv, mmm :)
    Grattis till viktminskningen. Klart du klarar det!! Fråga om dom har julmust light ett alternativ som inte smakar lika bra men går ändå.
Svar på tråden LCHF