LCHF
jag har hållit på sen i början av september och gått ner 14 kg nu - de första 8 gick jag ner på 3 veckor. Men nu under julen har jag släppt det helt - skall ta mig i kragen nu i veckan, nu är julgodiset ändå slut
jag har hållit på sen i början av september och gått ner 14 kg nu - de första 8 gick jag ner på 3 veckor. Men nu under julen har jag släppt det helt - skall ta mig i kragen nu i veckan, nu är julgodiset ändå slut
nu hoppar jag in här....gick ner nästan 15 kg i höstas med lchf, varav 10 på under 6 veckor! En del av er känner nog igen mig från en annan lcf-tråd.
till jul tänkte jag att nu tar jag en paus, jag var ju ändå så nära mitt mål.¨åt vanligt men ändå ok. gick inte upp ngt alls över jul och nyår.
Den 5 jan dog min mamma och jag tappade greppet helt! Hela livet kastades upp och ner och det känns stundvis som att solen aldrig kommer lysa igen....
Jag är en klassisk tröstätare och hetsäter kolhydrater tills jag hamnar i "sockerkoma" Det tog flera veckor innan jag började gå upp trots att jag åt åt helsike. men nu rusar jag upp i vikt - vågar inte väga mig men skulle inte bli förvånad om det börjar närma sig 10 kg.
Vill verkligen inte ha det så här - jag var så stolt och nöjd med mig själv, såg fram emot sommar och badsäsong på första gången på många många år
Jag tänker komma igång igen och behöver all pepp och stöd jag kan få för att klara detta.....
första dan avklarad! känns så otroligt skönt att vara tillbaka igen.....
två dagar avklarade - känner mig redan "lättare" Att hetsäta godis, chips och smörgåsar VARENDA dag är för mig väldigt ångestframkallande - den enda föklaringen varför jag gjort det är ju att det är ett missbruk. jag vill inte äta det men ändå gör ja gdet....
....men nu är jag tillbaka på banan igen! Älskar att gå ner i vikt på det här sättet, så mkt lättare när man kan få äta mycket och gott.
ang billig mat så finns det massa billiga alternativ - ägg är ju som sagt billigt och även kycklingdelar. frusna kycklingklubbor ligger runt 20 kr/kg.
gjorde igår kyckling/baconröra ---mmmmm! knaperstekt bacon, kycklingkött, lite hackad röd paprika och majonäs!
går bra för mig...känns bra. Har inte vägt mig nu för jag vill inte så på vågen hur mkt jag har gått upp - känner på kläder det räcker. Men förra omgången gick jag ner 15 kg från september till december!
jag känner redan nu hur "dimman har lättat" - humöret är jämnare och jag är väldigt mkt mindre uppblåst.
igår kväll smaskade jag i mig 700g räkor - perfekt snacks. Annars åt jag ofta stekt lövbiff med persiljesmör som snacks framför tvn, rökt laxrullar fyllda pepparotsost är annars smaskigt snacks.
ikväll tänkte jag på att försöka göra ngn slags chokladmousse - underbart sätt att gå ner i vikt det här!!!!!