Inlägg från: Josefine85 |Visa alla inlägg
  • Josefine85

LCHF

Jag äter också efter LCHF. =) har kört en vecka nu.. Minus 1,6 kg

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

VIKTLISTA VECKA 1{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981              90,3          0              0                      0
    zaarah                  83,5          0              0                      0
    frökenskabb         63,4         -0,7          -3,8                   4
    cindorella              70,8          0             -3,2                   3
    Lindha                  121           -3,5         -3,5                   1
    Josefine                63,4         -1,6          -1,6                   1

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Jag har också svårt för frukosten. Jag tycker att det är vidrigt rent utsagt. För det mesta blir det bara kaffe med mjölk/grädde.
    Dödstrött är jag på ägg också!

Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    frökenskabb skrev 2010-01-04 12:10:40 följande:
    Ja frukosten är inge vidare... är också sjukt trött på ägg... känner jag lukten av omelett spyr jag nog ;o)
    aaah, fy :(

Nu är det snart lunch. De enda jag fått i mig är kaffe. Jaja. Har alltid haft svårt för frukost. Det bara är så :P
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    rasajj skrev 2010-01-04 13:40:54 följande:
    Det finns massa gott till frukost som inte nodvandigtvis ar agg. Tex rester av middagen.kycklingsallad (det ar latt att gora i forvag och ha i en bytta i kylskapet) Jag gor det av kokt kyckling, tarnad ost, 1/4 gron paprika, tarnad, en liten tunn skiva apple, tarnad och lite solrosfron och en slev majonas. blanda och salta/peppra efter smak. den ar valdigt god som frukost. en annan favorit nar jag ar trott pa agg.Tonfisk och en stor msk majonas, blanda och lagg i en halv avocado. 'Tunnbrodsrulle' med skinka, ost, gurka, paprika etc inrullat i salladsblad istallet for tunnbrodet.Annars sa finns det ju olika recept pa LC muslin att ha pa filmjolk. Det skulle jag inte klara av for att halla mig tillrackligt low carb, men det finns ju de som fixar av det..
    fast jag har lite svårt för fukost öht. men tack för tipsen =)
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85
    helene306 skrev 2010-01-04 14:07:22 följande:
    Har du svårt med frukost och inte är hungrig tycker jag inet du ska försöka tvinga i dig någon. Har du testat med att ha i kokosfett i kaffet? Det kan hjälpa dig att ge en mättnadskänsla och kokosfettet ger ingen smak men bra läppsmörj Många äter även rester efter lunch/middag till frukost. Är man inte hungrig och inte känner behov av frukost kan man lika gärna skippa den, det gjorde Sten Sture Skaldeman bland annat. Var och en måste hitta sitt sätt. Lullisgirl: TY innehåller 3,8g/100g om jag inte minns helt fel så den är ok men äter man en del/dag så drar det lätt iväg. Grädde är väl 5g/100g så det är samma sak där. Det är lätt att man pytsar på med lite extra grädde och sen rör sig inte vågen. Då får man tänka till med mejeriprodukterna och få in mer fett i kosten. sariat: Jag tyckte också det var skumt i början med allt fett. Jag har varit Viktväktare innan och där blir man hjärntvättad med att undvika fett och allt ska vara så fettsnålt som möjligt. När jag märkte hur bra jag mådde och jag gick ner i vikt började jag tänka om Till kyckling och currysås: som ovan föreslår eller en sallad? Jag gillar gröna oliver så jag kan mumsa i mig enbart det till kyckling och currysås.
    De e ju de. Jag är inte spec hungrig på morgonen och står mig bra på kaffe fram tills lunch. Men det känns ändå som om det vore en god vana att äta frukost.. Jag har försökt flera 100 ggr, men halkar tillbaka på kaffet. Det ät lätt och smidigt. Mina barn äter ju välling som frukost, så det blir inte att man dukar fram för deras skull heller :/
    Loke -07, Alvin -09
  • Josefine85

Finns det någon mer än jag som inte längre blir hungrig och typ har tappat matlusten? Jag är aldrig hungrig längre känns det som! =(

Loke -07, Alvin -09
Svar på tråden LCHF