• Boomie

LCHF

Hej tråden

Jag vill tipsa om den här sidan:  www.raknakalorier.se/

Där kan man se kh-innehåll i det mesta. Suveränt tycker jag!

Jag och sambon har kört LCHF i 10 veckor ungefär och trivs alldeles utmärkt med det. Vi unnar oss dock lite vin då och då men är i övrigt ganska strikta. Vi har båda gått ner några kilon men upplever framför allt att vi mår så himla bra. Jag har sluppit min gasiga onda mage som jag dragot med så länge jag kan komma ihåg. Dessutom är jag av med sötsuget och har halverat mitt insulinintag (är diabetiker). 

• Boomie

Fiberhusk finns oftast bland de glutenfria produkterna. En ganska liten påse (ingen stor mjölpåse alltså).

• Boomie
    Matillin skrev 2010-01-12 20:00:30 följande:
    Hur gör ni blomkålsmos för att få det gott? Och är det gott, har aldrig testat? Testade pannkakorna idag, helt ok men fick ont i magen efteråt lite av en fettbomb kändes det som. Lite smaklösa jämfört med dom man är vana vid men det får man ju räkna med så klart Gjorde typ ½ dl vispad grädde med några frysa hallon i som dessert idag, hade även i 3 skivade klyftor mandarin, sååå gott. Hoppas det inte var att fuska för mycket.
    Jag kokar blomkålen i vatten (en del kokar i grädde). Häller av ALLT vatten. Se till att så mycket som möjligt rinner av annars blir moset för löst.
    Sedan mosar jag och tillsätter grädde och Philadelphiaost, samt kryddar med salt och peppar. Mums!
  • Boomie
    WillElv skrev 2010-01-25 19:03:05 följande:
    Misstänkte det :( Och ja, jag äter lite annat oxå. Finns det ngn förteckning någonstans där man ser hur mkt kolhydrater allt innehåller?
    Här kan du se hur mycket kh det mesta innehåller!

www.raknakalorier.se/
Svar på tråden LCHF