Inlägg från: SweetNilam |Visa alla inlägg
  • SweetNilam

LCHF

Jag kikar in här allt som oftast. Det är kul att se er peppa och dela med er. Har kört LCHF innan, i somras. Men det tappade jag på hösten sedan, så fick aldrig något bra resultat, fast mitt höga blodtryck sjönk och det är en stor del till varför jag kör LCHF. Nu har jag kört sedan i måndags igen och idag visade vågen -1,7 kg. och möjligtvis -2 cm i midjan, men det är svårt att mäta. "Magen" (under midjan) är dock oförändrad i cm.. men vi får se. Men så har jag mens nu också...

Det härliga är att man inte äter så ofta. Nu börjar jag iofs bli redigt hungrig, men så har jag inte ätit mer än en näve nötter sedan kl 17.00 igår {#lang_emotions_surprised} Inte bra egentligen, men det bara blev så. Nu ska jag steka på de smarriga pannkakorna ni snackat om. Jag har gjort med kokosflingor istället innan, men det blir lite väl mycket kokos.. Ska prova utan

• SweetNilam
    Karo Lina skrev 2010-01-09 12:18:58 följande:
    Jo, allt det där förstår jag. Jag förstår bara inte hur man kan trycka i sig kcal och ändå gå ner i vikt. Jag tycker att jag äter enorma mängder nämligen... men det kanske fungerar i början och sen när vikten börjar stanna av får man minska på portionerna? Jag skulle vilja ha en begränsning, tex max 1800kcal med LCHF-kost. Jag har svårt med detta att jag får äta hur mycket och hur ofta jag vill.
    Men det är ju lite det som är grejen. Du kommer inte äta hur mycket som helst när som helst. Du blir mätt fort och håller dig mätt i flera timmar! Sug kan jag känna ibland efter att jag precis ätit, då kan lite nötter eller mörk choklad och te slinka ned, men sedan håller jag mig, ja om nu då i över 12 h! Lite fascinerande! I början äter man mycket, men jag upplever att det lägger sig otroligt snabbt. Jag äter inte de mellanmål jag hade planerat att äta, för jag är inte hungrig! {#lang_emotions_cool} {#lang_emotions_wink}
  • SweetNilam
    Karo Lina skrev 2010-01-09 12:43:51 följande:
    12 timmar mellan målen? Är det meningen att man ska äta så sällan? Det kommer jag aldrig klara. Och jag tror egentligen inte att det är nyttigt heller. Det känns som att man skulle hålla förbränningen uppe bättre genom att äta lite oftare. Sen behöver man ju inte äta var 3:e timme... Men i alla fall var 5-6:e. Jag är så rädd att jag kommer äta för stora mängder och att anledningen till att alla andra går ner är att de äter så himla lite!
    Men självklart inte! Läste du inte mitt tidigare inlägg? Men vad jag menar är att det hade inte varit möjligt om jag gick på kolhdtatrik kost! Man äter när man är hungrig!
  • SweetNilam
    SweetNilam skrev 2010-01-09 14:04:39 följande:
    Men självklart inte! Läste du inte mitt tidigare inlägg? Men vad jag menar är att det hade inte varit möjligt om jag gick på kolhdtatrik kost! Man äter när man är hungrig!
    Och givetvis var det "över natten" med, men som jag skrev, åt middag kl 17.00 igår och frukost vid 11. Men så mår jag inte toppen nu heller. Faktum kvarstår dock, det hade inte varit möjligt med kolhydratkost!

Har inte följt tråden så noga, men har du börjat? Har du testat? Hur länge? Det går inte att övertala folk, det enda är att testa själv. {#lang_emotions_cool}
  • SweetNilam
    Karo Lina skrev 2010-01-10 18:06:58 följande:
    Jag kollade i Dr Dahlqvists och Airams kokbok. De säger ju att röda grönsaker är sötare och det stämmer ju säkert men så länge de inte är mer än 5g kh/100g kan det ju inte vara farligt. Dessutom äter man ju så lite åt gången.
    Skulle väl vara om de menar att det triggar sötsuget, men det har jag svårt att se. Om man nu är sötsugen, skulle man då sätta i sig mer än 100 g tomat eller paprika? Det har jag svårt att se.

Nej, jag tror inte de är så farligt! {#lang_emotions_cool}
  • SweetNilam
    frökenskabb skrev 2010-01-10 18:37:37 följande:
    Paprika triggar mitt sötsug, tycker det är super sött och gott! skulle lätt kunna äta massor. Så mja.. kanske kan vara lite restriktivt p.g.a att det triggar, för vissa!
    Tråkigt för dig. jag har paprika i salladen. Perfekt och inte ens 100 g
Svar på tråden LCHF