• Izze

LCHF

lillie skrev 2010-01-10 09:04:32 följande:
    Någon här som har bakat Oopsies? Tänkte prova det nån dag och ta på lite sesamfrön, se om de kan funka som hamburgerbröd.
    Jag har bakat! Tycker att de är goda. Gjorde naturell och med kanel på. Tyvärr sjunker mina ihop när de svalnar..... blir platta och tråkiga. Vet inte vad jag gör för fel. Kanske finns det fler här som bakat som kan komma med tips?

Vad brukar ni äta till lunch på jobbet?
  • Izze

Läste nån stans om pannacotta med minmalt med socker, nån som har recept?

• Izze
    saltflingan skrev 2010-01-30 23:30:20 följande:
    USB: Min mage älskar lchf! När jag äter massa kolhydrater så blir jag jättegasig och kan få gå på toa flera gånger om dagen med taskig konsistens på det hela, men med lchf så bajsar jag kanske varannan dag och bara bra konsistens. Förlåt för all äcklig info.  Sara: Det är individuellt hur länge stanken sitter i, men det går över så misströsta inte. Kan även förvarna om att man kan börja svettas skunk också, dvs svettet luktar apa. Man svettas inte mer men det luktar väldigt illa...som tur är är det också övergående.Fröken kirre: Det finns många olika sätt att räkna, man får välja ett som passar en själv. Men jag kan tipsa om en bra hemsida. Då väger du maten du äter (de olika delarna för sig) och så skriver du in det på hemsidan så får du upp hur mycket kolhydrater, fett, proteiner och kcal det innehåller. (Det står både i gram och procent.) Tex om du har tagit 15 g vispgrädde då skriver du in vispgrädde i fönstret på vänster sida, då får du upp en lista där du markerar vispgrädde och i fönstret bredvid så skriver du in 15 och trycker return. Då får du upp fördelningen på vad 15 g grädde innehåller.Izze: Jag har inte hunnit testa detta än så jag vet inte om det är ett bra recept, men det är iaf utan socker.Panna cotta (4 port)Ingredienser4 dl vispgrädde2 dl mascarponeost3 gelatinblad2 vaniljstängerHallonsås:400 g osockrade hallan, spara några till garnering.Häll grädden i en kastrull, tillsätt gelatinet och vaniljstängerna skurna i tre delar. Låt koka upp och koka sedan på svag värme i ca 15 minuter. Ta upp vaniljstängerna och skrapa ur dem. Tillsätt mascarponeosten och låt den smälta i vaniljgrädden. Klicka (med en matsked) smeten i små glas och låt stå i kylskåp några timmar. Ställ glaset i en kastrull med hett vatten i en minut. VÄnd glaset och stjälp upp pannacottan på en assiett med hjälp av en bordskniv. Garnera pannacottan med några hela hallon. Mixa hallonen. Servera hallonsåsen i en skål.
    Tack! Ska testa!
Svar på tråden LCHF