Inlägg från: inväntande |Visa alla inlägg
  • inväntande

LCHF

Ähm..Tralalala -3,1 efter första veckan med modell freestyle vad gäller maten. INte illa pikat få se om det fortsätter neråt.

• inväntande

Här kommer ett bröd jag har bakat vart helt okey.

6 ägg
    2,5 dl pofiber
    (lite mixda nöt blandning jag tog av min nötmussli blandning.Lagom mängd? 0,5 dl?? ni får se hur degen blir...)
    2 teskedar bakpulver
    en nypa salt
    Brödkryddor samma här smaksätt och känn efter hur du vill ha smaken.
    0,5 dl grädde.
    2 tsk philadefia ost

50 gram smör.

Vispa ägg och salt hårt.  (lägg undan lite ägg visp om du vill för penslingen... jag penslade med vatten det gick ypperligt! Och det gjorde jag när bröd skorpan hårdnat till lite)
    Vispa ner grädde, philadelifa ost och grädde. (Jag tog en rövare om smälte smöret och blandade i grädde och osten så det blev en vätska hetta inte den för varm bara)

Rör ned nötter och kruddblandningen. Blanda sist i pofibrerna (jag blandade bakpulvret och pofibrerna i en påse för bättre blandning) låt svälla en par inuter så smeten tjocknar!

Smeten/degen tryckte jag ut i en ugns form (på smörat bakpapper) med måtten  17cm bred, 25 cm lång och 5 cm hög.

Cirka 20-25 minuter i ugnen på 200 grader. Ni ser ju när färgen är bra. Av detta skar jag ut 6 mackor som enligt vad jag har kunnat läsa mig till innehåller cirka en kolhydrat per bröd.

Svar på tråden LCHF