• Ela007

LCHF

Har läst lite på er tråd och blir ju klart sugen att hänga på MEN vet inte om jag vågar. Jag precis som många andra tycker ju att det känns knepigt med allt fett. Ivåras gick jag ner 12 kilo med VV så det vet jag ju är ett säkert kort, medans LCHF är lite mer min stil. Men jag vill bli av med 10-15 kg OMGÅENDE och vet då inte om jag vågar testa.....svårt!!

• Ela007

Hej!
    Okej, har bestämt mej, jag hänger på er. Har varit VV:are innan så det känns mycket konstigt att köra Lchf. Jag gick då ner ca 12 kilo på 5 månader så jag vill ju på någotvis att detta ska ge samma resultat....HOPPAS!!!!

Är oxå en chokladare, har ni något tips?
    Pannkakan har jag gjort ett par gånger innan, tycker den är god.

Nu blir det ut en liten stund med min Tuva i vagnen!
    TILL SOMMAREN SKA JAG VARA SMAL!!! jag har ca 10-15 kilo att gå ner, snälla peppa mej och säg att det inte är omöjligt!

Har ni börjat tappa direkt eller tar det ett tag. Jepp frågorna är många.

• Ela007

Hej!
    jag tittar in när jag hinner.Känns fortfarande konstigt att man kan tappa i vikt av att äta massa fett,men första veckan gick jag ner 1,5 kg, fast jag druckit vispgrädde när sötsuget satt in, då försvinner mitt sötsug direkt, bra! tyvärr verkar ju mejeriprodukter ställa till det har jag föstått, för vissa. Varför då? vore ju jättesynd för mej som hittat en smart grej....
    Läste på en annan sida att Lchf inte är ett sätta att gå ner i vikt utan ett sätt att leva, få bättre värden,men det verkar ju vara en sanning med viss modifikation, det är ju jätte många som går ner i vikt, det är därför jag kör detta. Min förhoppning är att tappa ca 10-13 kilo till sommaren, är det en omöjlighet tror ni?

• Ela007

Tack för bra svar.
    Jag är 177 cm och väger nu 85 kg, vill gärna ner till mellan 70-75 kg.
    Jag trivs bra med Lchf så här långt men hade det inte varit för att jag läst att man tappar i vikt så hade jag försökt med något annat istället så länge. Just nu vill jag bara gå ner i vikt, har bra värden och inget problem med ex blodtrycket så just nu bryr jag mej bara om vikten. Men absolut är det en livsstil jag ska fortsätta följa, men jag vill bli smal först!!! Hatar att väga för mycket.!!

• Ela007

Jag har bara kört i vecka men har nog lite hum om vad man får äta och inte. Allt som har ett lägre värde än 5g kolhydrater/100 är okej, och det som är över ska man försöka undvika. Frukt är inte bra, underjord grönsaker är inte bra, ris, pasta, bröd, potatis, light och magra produkter/råvaror är inte bra. Ät smör, bregott, grädde....välj de fetaste alternativen hela tiden.

Om jag har fel får någon gärna rätta mej.

• Ela007

Jag tycker jag äter så bra och ändå vill vågen inte rör sej nedåt. Första veckan gick jag ner 1,5 kg andra veckan gick jag upp 1,6 kg. Detta känns ju inte alls kul då jag har 10-15 kilo att bli av med till sommaren. Har ätit lchf i 2 veckor nu utan något fusk. Vad kan vara fel? jag äter inget som innehåller mer än 5g kolhydrater/100g, tycker jag försöker få i mej mycket fett. Äter bara grönsaker ovan jord och då väldigt restrektivt, ingen frukt har jag ätit alls.
    Var på restaurang igår med vänninorna, dom åt både pizza, vitlöksbröd, pommes och efterrätter. Jag åt kebabsallad med massa aioli som sås, bjöd bort mitt bröd och drack mineralvatten. Skillnaden på vågen idag jämfört med igår är ca 6 hekto upp.
    Hur länge ska man hålla på innan man ser något resultat? jag känner mej smalare, kanske bara inbillning.

Vad är fakir? ska man bara äta kött och smör då? går man ner mer i vikt då eller?

Ja, som ni ser så har jag mycket funderingar och frågor. Har Skaldemans bok, men det verkar ju inte som att dett fungerar på mej. Kan det vara så?

Hoppas det är någon som vill ta sej an mitt problem.

• Ela007

Tack snälla för hjälpen. Mjölk dricker jag aldrig. TY äter jag ibland och grädde använder jag nästa varje dag till något. Som någon skrev så är grädden lite räddningen i detta, men det är fortfarande inga mängder jag sätter i mej.

Jag hoppas verkligen att det tar vändning snart, VILL BLI SMAL!!!

• Ela007

Okej, hur man en fakir dag se ut? någon som kört detta? hur blev resultatet?

• Ela007

Ni har många smart råd, TY är inget problem att ta bort, men grädden blir nog tuffare. Ja, januari till juni 2009 åt jag enligt VV, sen har jag ju druckit lite pulver emellanåt. Hoppas att det är som ni skriver, att det kan ställa till det lite och att det händer något snart. Hur snabbt kommer man in i Ketos och hur märker man det?

• Ela007

Ja, jag förstår att det är individuellt men råd är ju bra. Det tar kanske ett tag att hitta sitt eget sätt och då kan man ju testa andras sålänge.

• Ela007

Näe, vem tror att det är enkelt att gå ner i vikt!!?? det finns ju en anledning till varför varför man kämpar så.....jo, för att det är svårt. MEN jag har pratat med många som sett denna metod som väldigt enkel och där de snabbt gått ner i vikt så det är klart att man går in i tänket att det vore skönt om det kunde ge samma resultat på en annan.

Nåja, jag tror inte att detta är någon mirakelkur, men resultat vill jag gärna se för annars är det ju ingen ide att fortsätta. Med VV gick jag ner ca 2-4 kg i månaden, men orkar just nu inte med det räknandet och tycker att Lchf låter väldigt vettigt, därav mitt ändrade val.

Nu blir det snöskottning i ett underbart landskap!!

• Ela007

Tack, så snällt av dej att vilja hjälpa mej!

Frukost har varierat lite, antingen ägg och baconröra med ost, grädde, paprika, champinjoner och zuccini- tills jag är mätt.
    På eftermiddagen har jag kanske ätit ett-två ägg med majonäs. Middagen har bestått av fläskkarrè, köttfärssås med grädde i eller kyckling av något slag, och till detta en sallad på tomat, gurka och sallad. På kvällen brukar jag inte vara så hungrig, men om jag blir sugen på något så har jag hällt upp ca 2dl vispgrädde och ätit med sked.....gott!

Jag vill ju detta, men ger det ingen viktnedgång snart så kommer jag nog att gå över till VV, jag vill inte väga 15 kilo för mycket till sommaren.

• Ela007

Nu har jag bestämt mej. 4 dagar strikt fakir, om jag fortfarande inte ser någon viktnedgång så kommer jag hoppa över till VV. Finns säkert många som tycker jag isåfall överger lchf lite snabbt, men jag vill ju gå ner i vikt. Tänker ha med lite GI/lchf tänk iallafall. Har inte druckit läsk eller ätit godis på 4 veckor då behöver man ju inte börja med att trigga sötsuget.

Ha en bra dag!

Svar på tråden LCHF