Inlägg från: Tygbiten |Visa alla inlägg
  • Tygbiten

LCHF

En Liten Blå skrev 2010-01-08 23:28:10 följande:
    jag hoppar gärna på i denhär tråden Jag har ätit enligt LCHF sedan maj förra året. Startvikt: 94,5, målvikt: 60 kg give or take några kilon. Nuvarande vikt: 79 kg.Älskar LCHF! Favoritmaten för tillfället är karrékotletter med kryddsmör, kokta ägg med smör och ost. Kaffe med grädde, i vissa perioder utan grädde. Men.. hmm.. fler som fått en härlig, skrynklig tom påse på magen, där fettet tidigare låg och frodades? Hehe.. trist, men betydligt lättare att dölja den tomma påsen i ett par gördeltrosor än att klämma ner en kompakt boll med fett...
    Kul!

Jag och mannen i mitt liv startade i torsdags med LCHF. Har inte vägt mig än så jag har ingen startvikt. Körde LCHF före jul men gick inte ner något mer än i början. Gör ett nytt försök eftersom jag mår bra av maten. Har försökt med pulverdieter och det funkar på dagen men på kvällen ballar det ur.

Hänger på här om det är ok.
  • Tygbiten

Jag googlade på SUKRIN och det ska tydligen finnas i en livsmedels affär i Stockholm annars får man beställa i olika webshopar.
    Jag försöker att undvika sötningsmedel försöker få bort mitt sockerbehov därför tar jag bara en bit mörk choklad om jag ska ha något gott

Jag har kört LCHF i en vecka nu. Vad vågen visar är jag lite osäker på för jag har ingen riktig start vikt den dagen men vet att jag vägdr 89,1 dagarna före.  Imorses  efter 6 dagar vägde jag 87,8. Minst har jag gått ner 1,3 i alla fall
    Min dag idag har sett ut så här

Frukost       2 stekta ägg med bacon
    Förmiddag   1 näve hallon med vispgrädde
    Lunch          1 karre´skiva med brroccoli och smält ost
    Kvällsmat     1 karre´skiva med ost och sallad
                       kaffe och liten chokladbit
                       The´

Som tur  ( tycker jag) har jag en jobbar kompis som också tänkt äta mindre kolhydrater men hon fuskar hela tiden. På mig så har det den effekten att jag blir hårdare mot mig själv.

Men men på lördag ska vi ha kalas för sonen med smörgåstårta och vet ni vad då tänker jag äta. Vanlig Tårta kan kvitta men smörgåstårta, jag älskar ju bröd
    potatis, ris och pasta har jag inga svårigheter att avstå men BRÖD! Åh jag skulle kunna rabbla upp massor med goda mackor men då  dreglar jag ner tangentbordet.

Vad har ni andrat ätit idag? 

Svar på tråden LCHF