Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove

LCHF

Hej hej! Får man göra er sällskap?

Själv är jag ej i behov av dieten men har alltid ätit ganska mycket fett och lite kolhydrater så detta är en diet jag tror på. Har dock en sambo som är överviktig och behöver lite tips på vad som man ska utesluta om man använder denna metod...

Är det mycket kolhydrater i morötter, kålrot, rotselleri och liknande? Är det ok att äta i denna diet? Kan man reda en sås eller stuvning på lite vetemjöl eller ska man reda med något annat? Vad?

Hoppas det är ok att jag frågar här?

• TheLove
    Matillin skrev 2010-01-14 19:31:07 följande:
    lchf betyder att du ska utesluta all mat som innehåller mer än 5 g kolhydrater per 100 gram i stort sett. Vet ej exakt hur mycket rotfrukter innehåller men man ska inte äta det och inte heller något vetemjöl eller bröd, pasta, ris, potatis, socker.
    Tack för ditt svar... Då har jag lite mer koll i alla fall :)Frukt, är det okej?  Läste någonstans att man skulle undvika det och någonstans att man kunde äta mycket frukt... Vad reder ni såser med?
  • TheLove

Just det, en fråga till... Hur tränar ni eller är det bara kosten ni ändrat?

• TheLove

Någon som har tips på nått snacks man kan äta framför tven på kvällen? Är så sugen på nått... Annars har jag väldigt problem med att komma på vad man kan äta för frukost, blir bara omeletter hela tiden.... Det tar ju sån tid, nått som går snabbt skulle inte sitta fel...

Svar på tråden LCHF