Inlägg från: LummePrinsessan |Visa alla inlägg
  • LummePrinsessan

LCHF

frökenskabb skrev 2010-01-17 19:21:02 följande:
    Någon mer som lider av huvudvärk...? Har haft ont i en vecka till och från.. Börjar bli sjukt jobbigt.
    Du måste dricka mycket, mycket vatten!
  • LummePrinsessan
    Tilli o theodor skrev 2010-01-17 20:13:21 följande:
    igår gjorde jag o sambon nått gott när vi satt o tittade på tv ( HAr fått mig mig sambon på LCHF oxå...). Vi vispade grädde, hackade nötter och strödde över grädden, sen smälte vi 75% mörkchoklad och ringlade över nötgrädden.. helt sjukt gott!!!
    Jag har läst att när man kör så; nötter, mörk choklad så stoppar man viktnedgången.
  • LummePrinsessan
    NoMercy skrev 2010-01-17 22:00:18 följande:
    Var har du läst det? Beror väl på hur man ätit resten av dagen och hur känslig man är för kolhydraterna.
    Jag har läst det på en länk via google. Ska försöka hitta den. Det behöver ju inte stämma och givetvis beror det ju på vad man ätit resten av dagen, men förmodligen utgår de ifrån att man har ätit bra under dagen. Jag tror även att de tog med alkohol. 
  • LummePrinsessan

Har någons hy försämrats?

Min hy har blivit sämre, men det kanske blir bättre sen? -hoppas-
  • LummePrinsessan
    saris 83 skrev 2010-01-19 14:22:10 följande:
    Jag upplever att hy och hår mår bättre, även naglarna känns starkare
    Får hoppas på att det blir bättre!
  • LummePrinsessan

Ni pratar om mjölkprodukter? Vilka syftar ni då på?

• LummePrinsessan
    Helene306, det låter ju jättebra! 
  • LummePrinsessan
    Lullisgirl skrev 2010-01-19 17:25:32 följande:
    Menar du vilka man ska vara försiktig med? Mjölk, fil, yoghurt som innehåller en del kh. Smör, ost och grädde är väl okej för dom flesta. Endel lämnar bort grädden oxå om dom stannar i vikt.
    Jaha, okej. Tack så mycket!
  • LummePrinsessan
    curiosa skrev 2010-01-19 20:45:30 följande:
    Huvudvärk och fruktansvärt ont i magen och bara dag två. Svullen och mådde mkt bättre på kaloriräknar kost. Kanske skall kännas så?? Men det känns inte alls bra.
    Jag känner mig inte alls svullen. Magen är i bästa trim, men min hy däremot - usch, den har attackerats rejält.
    Vad har du ätit de här 2 dagarna?
  • LummePrinsessan
    curiosa skrev 2010-01-19 21:06:43 följande:
    Jag ahr förskt att äta efter vad jag skall, missade dock igår att bönor inte var helt ok men det handlade om ca 0,5 dl så det var inga mängder. Hungrig är jag oxå hela tiden, men jag hänger i.
    Jag tycker att det är konstigt att du har magsmärtor. Magknip?
    Testa och ät fet yoghurt med linfrön varje morgon så blir det nog bättre. 
    Huvudvärk vet jag är vanligt och man måste dricka mängder med vatten för att "ersätta" den stora mängd man förlorar. 
    Bönor blir man gasig av (även om det är en liten mängd) och man kan få väldigt ont i magen om man inte är van att äta det. Brukar hjälpa om man dricker te med kryddorna kummin och anis. 
  • LummePrinsessan
    misshallonsaft skrev 2010-01-22 21:47:46 följande:
    hur mkt går ni ner i veckan när ni äter så här?
    jag har gått ned 2 kilo på 10 dagar
  • LummePrinsessan
    Lumut skrev 2010-01-22 22:05:10 följande:
    "Det är jättebra att du känner dig bättre i magen, och att du känner energi. Men energin kommer ifrån att dina muskler & fettlager bryts ner och förflyttas in i artärerna, slaggprodukterna skapar energi. Vi får ta det närmare IRL." Detta skrev en vän i min blogg som är lite insatt i kost osv..Någon som kan försvara detta eller förklara???
    Men själva vitsen med att äta rikligt med fett är ju för att man inte ska förlora muskelmassa utan just fett.
  • LummePrinsessan
    jagäraf skrev 2010-01-22 22:38:37 följande:
    Musklerna ska inte brytas ned som vid vanlig kaloribantning utan tvärtom kan man bygga muskler utan att ens träna (därav viktuppgång i början för en del).
    håller du med mig eller förstod du mig fel?
  • LummePrinsessan
    jagäraf skrev 2010-01-22 22:47:17 följande:
    Jag höll med dig men inte med det Lumut skrivit.
    Jaha, lätt att missförstå ibland!
  • LummePrinsessan
    Cam82 skrev 2010-01-23 17:44:00 följande:
    Är det normalt att gå ner 2kg första veckan och sedan att det står still ett tag eller gör jag nåt fel? Idag: Frukost: 2stekta ägg, 3 baconskivor, 2 korvskivor(högt köttinnehåll) Lunch: 2st köttbitar med några små tomater och beasås Middag: En hamburgare med ost, dressing, en klick smör + sallad med dressing på. Där emellan har jag ätit en ruta mörk choklad, kaffe med grädde och kokosfett, nån bit brieost. På kvällen brukar jag äta hallon/jordgubbar med grädde, inte varje kväll men n¨ågra ggr i veckan, hur gör ni på kvällen, vad äter ni? Jag dricker rätt ofta cola light och fun light.
    Jag skulle sluta äta grädde, mörk choklad och bär. 
  • LummePrinsessan
    Cam82 skrev 2010-01-24 10:39:13 följande:
    Men grädde i kaffet är väl ok? eller?
    Jag har för mig att grädde innehåller kolhydrater. Men testa en vecka utan bär och choklad och se vad som händer.
    Ett annat tips är att inte ta det där kvällsmålet alls om du nu gör det. Då går du garanterat ned!!
    Jag dricker själv Pepsi Max. Jag klarar mig inte utan det. Och än så länge går jag ned. 
    Och det får mig att orka fortsätta. 
    Visst det är inte bra för kroppen och så, men man kan ju inte vara perfekt. 
Svar på tråden LCHF