• sariat

LCHF

Hej alla LCHF:are!

Jag är alldeles ny på detta men tänkte rivstarta imorgon. Fick mitt andra barn i juni och har egentligen bara 1 kg kvar av grav.kilona men jag tycker allt sitter så illa. 
    Har läst en del om kosten och det låter bra. 
    160 cm
    55 kilo
    så är läget nu.. vill väl gå ner kanske 5 kilo.. men framförallt bli av med sötsuget.
    Så om det e OK så hänger ja på här?
  • sariat

helene306: Jo alltså jag är inte överviktig, det vet jag. Men jag vägde ca 50 innan så alla mina kläder passar då. Har en hel hög med byxor som jag gärna vill komma i igen. Kan ju vara värt ett försök. Plus att många mår så bra av av att äta så!

Men jag vägde mig ordentligt idag på wii fit:et
    Har visst gått upp lite under jul hihi
    Så:
    Startvikt: 56.7
    Midja:69 
    Rumpa:97 
    Lår: 57
    För centimetrarna är väl minst lika viktigt som kilona?
  • sariat
    VIKTLISTA VECKA 1{#lang_emotions_cheers}

Namn                   Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981              90,3          0              0                      0
    zaarah                  83,5          0              0                      0
    frökenskabb         63,4         -0,7          -3,8                   4
    cindorella              70,8          0             -3,2                   3
    Lindha                  121           -3,5         -3,5                   1
    Josefine                63,4         -1,6          -1,6                   1
    Sariat                   57.6            0             0                     0
  • sariat

usch... jag har redan huvudvärk haha .. de e ju ändå 15 timmar utan kolhydrater...

hur länge mår man kass?
  • sariat

tack.. då ska jag stå ut. Det känns skitkonstigt att trycka i sig massa fett.. man är så inlärd med att man ska akta sig för fett speciellt mättat då. fast det ska ju vara bra så..

Har ni förslag på vad man kan ha till kyckling o currysås? är bönor tillåtet?
  • sariat

tack för att ni svarar så snabbt, kul o snacka med er=)

ikväll ska jag prova stekt vitkål o köttfärssås... till min äldsta dotter.. hon e 3 år.. borde jag väl fortsätta ge pasta, ris, potatis osv?
    men blir hon inte fet då om jag dels ger henne fet köttfärssås och kolhydrater i`form av pasta?
    också en fråga till.. vad är TY? ni snackar mycket om det=)
  • sariat

Grattis till era graviditeter, vad mysigt! 

Jaha.. då har vi dag 2 för min del. Har fått i mig frukost precis.. inte så gott. börjar redan ledsna på ägg. Har varit lite smått illamående av allt flott också.. men det vänjer man manske sig vid? när jag var mindre så spydde jag så fort jag åt något flottigt - typ pizza eller rostad lök. jag kanske inte tål LCHF? ska försöka ett tag till..
    hur har ni det då? blivit någon frukost än?
  • sariat

godkväll alla LCHF:are!!

Dag 2 avklarad, har gått bra men jag har svårt att äta mkt åt gången och blir hungrig ganska snabbt igen.. kan man småäta eller det är "förbjudet"??
    Men jag känner mig inte illamående idag iallafall!
    till kvällsmat blev det kycklingfilé, currysås och stekta wokgrönsaker. 
    gott faktiskt.
    och nu innan läggdags tog jag en finn crisp med MYCKET smör och ost.. MUMS.
    Godnatt alla=)
  • sariat

Hej igen o tack för svaren på mina alla frågor. 

här kommer fler: Jag har halsbränna.. kommer det gå över? kan kanske bero på att jag steker mycket?  
    Jag vet att man inte ska väga sig så ofta men morse var jag tvungen... 1.2 kg ner tjoho=)

Tror det är all vätska som man inte längre binder i och med att jag inte äter kolhydrater.. eller vad säger ni?
  • sariat

Hej och godkväll!!

Jag älskar denna maten och saknar inte kolhydraterna ett enda dugg:)
    Imorgon har det gått en vecka och jag är sååå nervös.. känns verkligen inte som att jag har gått ner nånting utan tvärtom.. känner mig rultig. men kanske inte så konstogt att man känner så när man trycker i sig fett..hmmm..jaja vägning imorgonbitti iallafall!
    Jag är helt förälskad i TY (nu har jag lärt mig vad det betyder;) 2 msk linfrö och massa kanel...love. 
    vad är era favoriter?
  • sariat
    VIKTLISTA VECKA 2{#lang_emotions_cheers}

Namn         Startvikt          Vikt          +/-         Totalt             Antal veckor
    sara1981                           90,3          0              0                      0
    zaarah                              82,1         1,4           1,4                     1
    frökenskabb                      63,4         -0,7          -3,8                   4
    cindorella                          70,8          0             -3,2                   3
    Lindha                               121           -3,5         -3,5                   1
    Josefine                             63,4         -1,6          -1,6                   1
    Sariat             57.6              54.9         -2.7         -2.7                   1
    gemigsinnesro                    103.7        - 1,6         - 4,3                 1
    Matillin                                81.5           0              0                    1 dag
    Lillie                                    71,4          -3              -3                   1
    Karo-Lina                              83,5           0               0                     0
    Delfinen77                             70.5           2,5            2,5                 1
  • sariat

godmorgon!

Någon mer som har väg-dag idag?
    Om jag har räknat rätt så har jag tappat 2.7 kg på EN vecka.. det är ju otroligt. 
    så jag fortsätter gladeligen en vecka till;) det är är ju drömmen. trycka i sig godsaker OCH gå ner i vikt. kan inte bli bättre.
    igår kväll tog jag ett ägg och vispade .. blandade i philadelfiaost och sen mkt vispad grädde.. lite kakao och sen en kopp varmt blåbärste... tog en STOR klicka av röran i o bara njöt-- fy vad gott.  
    jag skrev till startvikt på listan..vill gärna ha det med om det går bra?
  • sariat

nu har jag ätit detta i 1,5 vecka och jag är fortfarande alltid hungrig tycker jag. Vad kan vara fel? 

tycker jag gör inget annat än att äta.. känner sånt hungersug i magen hela tiden. Jag kan inte äta för lite fett... det fullkomligt dryper fett om maten ju. Äter mkt smör och ost. Mkt TY med vispad grädde ..o rejält med smör i maten jag lagar. blir proppmätt när jag äter och sen en stund efter kommer det förbannade suget igen..
    någon som har nån tanke om vad som är "fel"?
    man ska ju vara mätt hela tiden sägs det.. på måndag när det är vägdag slår jag vad om att jag gått upp istället... känner mig fetare
  • sariat

Frukost: Gräddkaffe, TY med vispad grädde o kanel 1 finn crisp med 3 cm bregott, 5 skivor ost och gärna en tjock skiva brieost på det=)

mellanmål: gräddkaffe.. ost..
    lunch: rester från gårdagen typ.. moussaka..ingen potatis utan bara aubergine..
    mellanmål: gräddkaffe.. . finncrisp igen med samma som morgonen
    kvällsmat: ja.. fläskfile o gräddsås.. broccoligratäng
    sen är jag så sugen på kvällen.. så då blir det gärna ty m vispgrädde o kanel igen.. tycker det är så gott.. fläskasvålar kan jag också trycka i mig..men 30 minuter efter känns det som sug i magen igen.. jag är inte sugen i munnen utan det är i magen det känns.. obehagligt..
  • sariat

förta veckan gik jg ner 2.7 kg så det va ju toppen men denna känns inte helt hundra..

har börjat träna.. kan det vara därför magen strejkar?
  • sariat

ty=turkisk youghurt

jag har ingen aning.. men det blir kanske bättre med tiden..
  • sariat

Tack för era svar. >Jag ska prova strunta i grädden(förutom i sås) och yoghurten .. även finn crispen.. 

imorse blev det kaffe med äggmjölk... kotlett med sås från gårdagen  och brieost.. konstig blanding men jag känner mig riktigt mätt.. så jag hoppas på att det funkar bättre..
    jag brukar väga mig på wii:et men idag vägde jag mig på vanliga vågen och det verkar som jag gått UPP 8 hg.......... KATASTROF. hoppas den inte stämmer. ska väga mig på wii:et på måndag igen.. nervös. 
    just nu vill jag ge upp... för jag blir bara fetare... men men vi får se på måndag..
  • sariat

nu syndar jag som bara den.... VIN.. men gott är det=) ska snart slänga i mig lite fläskfilé med massor av kryddsmör...

• sariat

godmorgon! vecka 2 avklarad och jag   har gått UPP 8 hg.. kul. vad fan gör jag nu. enda synden jag gjort i veckan var vin i lördags. 

ska iofs mens men fan nästan 1 kg. 
    jaja försöker en v till o fortsätter jag gå upp så får jag väl börja med nutrilett istället.. hmm. 
Svar på tråden LCHF