Inlägg från: blomman 2 |Visa alla inlägg
  • blomman 2

LCHF

Älskar den här tråden,har ätit lchf kost sedan okt-09 och den största vinsten har varit att den mesta värken jag har haft i kroppen har minskat med säkert 99%!!!
    Sedan har mina vätskeansamlingar(har hypotyreos)minskat ngt kollosalt!
    Skulle jag "fuska" så kommer alla tidigare problem tillbaka som ett brev på posten plus en känsla som liknar den värsta baksmällan!!!
    Det är bara en sak som är jobbig,som kvarstår rätt mkt,nämligen att jag endast har gått ner ca 3 1/2 kg under denna låååånga period,jag vill oxå gå ner...
    känns så tröstlöst liksom...att faktist ha uteslutit alla kolhydrater,inte ens de 20%,och så denna lilla viktnedgång.
    Hur kommer det sig?
    Min a ämnesomsättningsproblem,eller...har ju läst att de som har hypo har blivit hjälpta av denna kosthållning,men på mig verkar det inte gå hela vägen.
    Har ngn att säga om detta?
    kramar

• blomman 2

Ja,kan ju vara så att jag får i mig för lite fett.
    Jag har inte ngn riktig koll på det där med 80% 20% 80% ännu,förstår inte riktigt hur man ska förhålla sig till % kontra matmängd.
    Jag har ätit så ren mat som möjligt(utan tillsatser osv)lagt till xtra fett samt grädde el dyligt,och till det grönsaker i ngn form,ätit tills jag är mätt och nöjd.
    Kanske jag oxå ska dra ned på mjölkprodukterna...
    Fruktoch bär slinker ned lite då och då,absolut inga mängder,fast kanske inte bra det heller i mitt fall..

Har i alla fall beställt Skaldemans bok nu för att sätta mig in i det här ordentligt!
    kramar

• blomman 2

Jag har följt den här tråden och jag tycker att alla här är så duktiga och kreaktiva!
    Jag har kört LCHF i flera månader och följt kostråden som jag har lärt mig av er andra lchf:are,men med minimal viktnedgång och inte så många cm smalare så beställde jag skaldemans bok och sträckläste den,SÅ intressant och upplysande!
    MEN,är jag korkad eller KORKAD(kanske min slöa hjärna,light dement,pga Hypon)för jag förstår VERKLIGEN INTE hur jag ska räkna ut hur mycket jag ska äta av maten!!!
    Ena sidan ska det här vara lätt att följa då man ska äta sig mätt och inte behöva mäta,väga som med andra dieter,men sedan ska man  ju i alla fall RÄKNA procent sats hit och dit och DET DÄR begriper inte min dysfunktionella mattehjärna!
    Snälla snälla ,hjälp mig!
    Jag är 170 cm,73 kg,vill kunna gå ner till min tidigare vikt(innan graviditeten för ca 2 år sedan) somvar trivsamma 63 kg!
    Hur skulle en kunnig lchf:are äta i min situation?
    Hur skulle en dag kunna se ut?
    Då jag är MYCKET känslig för kolhydrater pga min hypo så har jag avstått så mycket av den varan jag har kunnat.
    Men jag är en gräddälskare och har väll fått i mig ca 3 dl av den dagligen,till mat,till kaffet.
    Jag har oxå piffat till kaffet med en sked kokosfett.
    Jag har inte vägt ngt innan.
    Skulle bli SÅ tacksam om ngn kan hjälpa mig! Kramar

• blomman 2

Tusen tusen TACK för all hjälp angående hur jag ska räkna ut det jag ska äta,nu har jag lite mer "kött på benen"!
    Ska gå in på den hemsidan som någon tipsade mig om,där man kan få hjälp med att räkna ut vad man ätit under en dag,toppen!
    Hoppas att centimetrarna och ett och annat kilo lossnar nu!
    Det är bara att kämpa på,så jag håller tummarna för mig och alla er andra som kör detta race!

Svar på tråden LCHF