Inlägg från: HannaS83 |Visa alla inlägg
  • HannaS83

LCHF

Hej hej Jag hade tänkt testa lchf för att fa bort mina ca 15 extra kg som jag har kvar fran graviditeten. Jag har beställt nagra olika böcker, men tänkte smygstarta lite innan blev sa sugen av att läsa i traden :)

Jag e inte helt säker pa om det är nagon vits med att äta lchf om man ska dricka alkohol. Vi ska nämligen pa semester tilll dubai 10dagar fran lördag. och jag vet att jag kommer vilja dricka lite vin varje dag.... Men skulle nog kunna halla mig till maten...

Eller är det bättre att typ bara strunta i pasta ris potatis under sem som en lätt-invänjning och börja ordentligt när jag kommer hem?

Jag har hört att vissa kan ga upp i vikt av att äta lchf.. är det sant?

är det bara första veckan eller passar dieten inte alla?

hur lang tid tar det innan man börjar se resultat?

• HannaS83

Hej jag har hallit pa med Atkins nu i 4dagar! och redan gatt ner 2kg :) Tänkte göra Lchf men kunde inte hitta nagon bok här (bor i schweiz) Far jag hänga pa här? Vad e det för skillnad egentligen pa lchf och atkins?

• HannaS83

Jag har ätit low carb nu i en vecka och gatt ner 3kg Jippi! :) Bara 17 kvar.... :(

Ni som vet hur är det egentligen med alkohol är det verkligen totalföbjudet även om man haller sig under ca 20k per dag kan det stoppa viktminskning?

*tog ett par glas vitt vin i helgen* men räknade kolhydraterna ok eller ej?

• HannaS83

tips om bröd* Atkins.com har massor med recept och man kan berställa low carb produkter inklusive ett speciellt mjöl som man kan baka med. Har inte beställt själv ännu men funderar pa det. Sidan är dock pa engelska och recepten har americanska matt vilket e lite jobbigt..

• HannaS83

saargr:
    da ska jag inte beställa atkinsmjölet!
    Ja det mjölet later ju bätte jag tycker inte det later sa gatt med soja protein i bröd som det är i mkt recept.

Har du testan nagra av deras bars det skullle va gott med lite sött nang gang ibland.

• HannaS83

E det nagon som vet om brustableter typ c-vitamin innehaller kolisar? star inget pa förpakningen..

• HannaS83

föresten läste jag precis att 70g annanas innehaller 4.3 kolhydrater sa det e ju inte sa mkt ( inte burkvarianten i sockerlag da saklart)

• HannaS83

Jag kom i mina innan- graviditeten jeans idag Jippi! Har statt stilla pa vagen i ca 1v nu men natt maste ju ha  hänt :) Iof kunde jag just just käppa dom och det är mina största jeans fran förr. Men men alltid natt!

• HannaS83

Jag har hittat ett jättegott the som smakar sött. Jag blev lite fundersam pa om det faktiskt innehaller natt förbjudet. Men det star inget pa förpakningen... Kan det va natt skumt iallafall.

Theet är Coops exclucive eller vad det nu heter. Honeybush & Peppermint.

Svar på tråden LCHF