Inlägg från: Troll mor |Visa alla inlägg
  • Troll mor

LCHF

Så roligt att läsa här, att det är så många det går bra för.

Undrar då om ni kanske kan hjälpa mig. Har ätit strikt LCHF nu i fem veckor och det händer absolut ingenting, tror t o m att jag har gått upp 2kg. Har slutat med mjölk o nötter, men det händer inget.
    Äter jag för lite fett?? Begriper inte hur jag ska få i mig mer fett isf.  Tips??
    Nån annan som är i samma situation??
    Är lite förtvivlad nu, men vill inte ge upp nu när sötsuget är borta och jag vill inte tillbaka till alla tråkiga grönsakssoppor och grovbröd och hunger.
    Tror ju verkligen på detta, men är jag en som det inte fungerar för??

• Troll mor
    rasajj skrev 2010-01-29 21:38:20 följande:
    Vad ligger ditt dagliga kolhydrat intag pa? Och hur mycket fett ater du? Det kan vara sa att du ater for mycket fett, sa att kroppen bara anvander fettet fran dieten for bransle och aldrig kommer till att behova det sparade kroppsfettet.
    Har faktiskt inte räknat, men tror jag ligger åt för lite iaf om jag jämför med vad min mamma som gått ner mycket äter. Jag äter inget som har mer än 5 kolhydrater/ 100g.
  • Troll mor

Suck! Inget på vågen efter 1 mån ,men det är första ången i mitt liv jag varit utan sötsaker så länge iaf. Nått bra!

• Troll mor
    zummar skrev 2010-02-03 21:09:50 följande:
    hello...det här är verkligen en aktiv tråd.Jag undrar...är det nån som har koll på hur många kalorier man bör få i sig per dag för att gå ner?Idag har jag fått i mig 1500kalorier...kommer att bli några fler nu eftersom jag är lite hungrig men...ja, är det nån som vet vad det bör ligga på när man försöker gå ner!?
    Följer man LCHF så räknar man inte kalorier alls. Det är snarare ett sätt som låter logiskt men inte fungerar. Jag är dålig på att förklara det men googla Sten-Sture Skalderman, så förklarar han bra.
Svar på tråden LCHF