• MiaP
    En Liten Blå skrev 2010-01-14 23:23:33 följande:
    friterat innehåller väl mjöl? isåfall NIX, inte OK. som snacks rekommenderar jag ostchips, gotteligottgott. Brie också, skinkrullar...
    Glöm inte fläsksvålarna, mmmmm!
  • MiaP

Hemkommen från Egypten en vecka. Inga problem med maten alls, trots All Inclusive. Dock har det runnit ner en och annan öl...hrmmm...

Nu tillbaka till verklingheten. Stackars mig som fick gravad lax med ägg och majonnäs till frukost

Trevlig helg alla!

• MiaP
    TheLove skrev 2010-02-10 09:31:15 följande:
    Någon som har tips på nått snacks man kan äta framför tven på kvällen? Är så sugen på nått... Annars har jag väldigt problem med att komma på vad man kan äta för frukost, blir bara omeletter hela tiden.... Det tar ju sån tid, nått som går snabbt skulle inte sitta fel...
    Jag älskar att sitta och äta räkor på kvällen. Räcker också länge. Vill man kan man dippa i någon god sås.

Stek ägg på vanligt vis med bacon till frukost. Gott. Köp någon god röra eller blanda själv med keso, CF eller vad du nu har hemma. Jag hade ett WW recept någonstans på ostkaka gjord på keso och ägg. Borde ju funka om det inte är något annat konstigt i. Ska leta.
  • MiaP
    Felicia Adrian skrev 2010-02-12 12:55:44 följande:
    JIPPI! Mitt favorit snacks kan jag äta massor av. Guld Fågel har sådana där färdig grillade kyckling vingar man bara behöver värma som jag bara älskar. Blev så sugen på sådana nu och kollade i frysen på förpackning och såg att de innehåller mindre än 0.5 g kolhydrater per 100g
    JA MÄ! Äääälskar dessa vingar!
  • MiaP

Ett litet tips till er som vill inte vill ha grädde i kaffet utan mjölk! Vissa laktosfria sorter innehåller inte så mycket kolhydrater.

Den jag köper innehåller 2.8 g/100g istället för den vanliga som innehåller 5g/100g.

Jag tar ca en dl mjölk i kaffet och dricker jag två muggar om dagen blir det ju en hel del.

• MiaP
    Lumut skrev 2010-02-18 18:01:20 följande:
    Hur var det med laktosprodukter o kolhydratmängd? precis fått reda på att jag är laktosintolerant. Äter feta mjölk produkter TY keso osv..de funkar..men inte vanligt mjölk ska köpa laktosfri ist..men hur ser värdet ut där? Nån som vet?
    Jag använder laktosfri mellanmjölk. 2.8 g kolhydrater/100 g. Den andra är 5 g/100 g. Så visst gör det skillnad. Jag började använda den för jag har så mycket mjölk i kaffet. Avskyr att ha grädde i kaffet men det här funkar ju!
  • MiaP
    Pearl skrev 2010-02-18 21:27:59 följande:
    Är väldigt sugen att prova på det här. Har en hel del misslyckade försök att gå ner i vikt. kanske det här skulle gå bättre. Lite nyfiken. Hur länge har ni andra hållit på och hur mycket har ni gått ner? Jag behöver gå ner jättemycket.
    Går ner två kilo varje vecka för att sedan gå upp två kilo varje helg - f*rbannade öl! nädå, men håller jag strikt så går jag ner 2-3 kg på en vecka. Nu gör jag inte det utan äter så jag mår bra. Blir lite alkohol på helgen och ibland chips. Funkar inte för mig om jag ska gå ner. Men man mår ju så BRA!

Prova några veckor! Det här är ingen bantningskur med svält utan god, mättande mat som du går ner i vikt av!

Lycka till!
  • MiaP
    Pixxi skrev 2010-02-21 09:52:00 följande:
    Jag gjorde glass igår. Vanlijstång, grädde, ägg och in i frysen.. inte så gott
    Den har jag också smakat. Örk! I glass måste det nog vara socker
Svar på tråden LCHF