Inlägg från: Modesty Blaise |Visa alla inlägg
  • Modesty Blaise

LCHF

Jag hoppar in här (tack Lady Dahmer!), jag började med lchf igår och jag har tretton kilo som jag vill bli av med. Har gått timslånga promenader igår och idag och inte fuskat alls med maten. Jag har lagt på mig av hormonbehandlingar, lättja (inte velat gå promenader i kylan) och tristessätning. Mina stora kolhydratpassioner är chips, lösgodis och öl. Bröd och pasta är inget jag saknar när jag nu ska avstå. 

Läser just nu på om kryddor.
    Spännande det här! Och betydligt roligare än att sitta och suga i sig en påse Nutrilette eller CB.
  • Modesty Blaise
    Felicia Adrian skrev 2010-02-13 10:30:07 följande:
    Någon här som äter/ätit extra mineral/vitamin tabletter i början? Jag är mycket dålig på att få i mig grönsaker och frukt så det täcker mitt behov av vitaminer... Har väldigt ofta fått äta vitamin tabletter för att få i mig rätt mängd..
    Frukta ska man väl inte äta alls? Ja, utom avacado då. Och kokosfett. Trodde jag?
  • Modesty Blaise

Funderar över det här med motion, jag går en timmes promenad om dagen i rask takt. Mer orkar jag inte. Däremot skulle jag möjligen orka gå, säg ... en halvtimme till på kvällen. Kan jag dela på det så eller är det meningslöst ur förbränningssynpunkt? 

Nu ska jag kolla upp det där receptet på hur man gör sin egen müsli!
  • Modesty Blaise
    Päron1986 skrev 2010-02-13 15:31:04 följande:
    attans! jag älskar ananas å kött! Då hade det inte varit det minsta problem att hoppa över potatisen till... Förstår hur du menar "är det LCHF-vänligt" kanske jag borde ha formulerat mig:) Tack för hjälpen!
    Jag gjorde hyyypergottblomkåls- och broccolimos i förrgår! Det rekommenderar jag varmt.
  • Modesty Blaise
    Päron1986 skrev 2010-02-13 15:34:32 följande:
    Hur gjorde du? Vilka kryddor o så? :)
    Smälte smör i kastrull, lade i broccoli och blomkål hällde över grädde, lät det koka. Körde sedan med elvisp och kryddade med salt och peppar. Åt det och älskade det!
Svar på tråden LCHF