• Pixxi

LCHF

Måste fråga.... jag har ätit mat med under 5 kolhydrater nu under 3 veckor. Jag har gått upp 1 kg.
    Gör jag fel eller tar det längre tid innan resultat?
  • Pixxi
    helene306 skrev 2010-02-14 19:00:47 följande:
    Vissa kan gå upp i vikt. Många som går upp i vikt har bantat en del innan lchf och då tar det tid för kroppen att ställa om sig. Vad äter du för något som innehåller 5g kolhydrater?? Äter man mycket mejeriprodukter kan vikten stå still också.
    Jag äter turkisk yughurt, valnötter  till frukost, ägg tonfisk och ost till middag och sen nötter till mellanmål... sen äter jag lite olika till kvällsmat. Kyklingfile mm

Dricker mycket mjölk i kaffet och har creame fraiche som sås.
  • Pixxi
    Lady Dahmer skrev 2010-02-15 06:20:27 följande:
    jo fast det blir lätt att man äter för mycket och då rusar kollisarna upp. Mjölk bör du minska på. Ett glas innehåller hela dagsbehovet av kollisar.
    Hoppsan Får ha vatten i kaffet istället    
  • Pixxi

Hej... nu har jag kollat o läst på all mat jag äter. Jag har hittat boven. Jag var säker på att det var mindre än 5 kolhydrater i hallon men nepp... det är 6 i hallon. Så det blir att strunta i hallon och äta det andra i fortsättningen, sen ska jag dra mer på mjölken. Jag ska se om det blir bättre

• Pixxi
    USB skrev 2010-02-15 15:14:23 följande:
    I mina hallon är det 4 kolhydrater
    Då kanske jag kan forsätta äta hallon Äter ju bara 5-6 st om dagen.
  • Pixxi

Åh typiskt åt isterband och stuvad vitkål till middag idag. SÅ gott, men upptäckte sen att det var 8 kolhydrater i isterbanden.

• Pixxi
    helene306 skrev 2010-02-18 19:58:08 följande:
    De isterband jag köper och äter är det 9 g i men det låter jag vara. Isterband är SÅ gott och de gånger jag äter det unnar jag mig de kolhydraterna Jag har inte hittat isterband med lägre kolhydrat i, inte i vår Ica Maxi iaf och de småländska isterbanden jag köper smakar gott så jag chansar inte med några andra.
    Jag åt smålänska isterband utan socker Jo, det var gott lika gott som vanliga.
  • Pixxi

Jag gjorde glass igår. Vanlijstång, grädde, ägg och in i frysen.. inte så gott

• Pixxi

Jag har alltid älskat fryst grädde, men nu tycker jag att hela munnen får en fet beläggning när man äter grädde, blä... {#lang_emotions_throwup}

• Pixxi

Vilka grönsaker är bra? Vitkål och blomkål vet jag, men tomater? sallad? gurka?

• Pixxi
    Lullisgirl skrev 2010-02-21 19:11:57 följande:
    Sparris och Squash äter vi en del. Broccoli funkar och alla salladssorter. Spenat ska tydligen vara rena hälsokosten när man äter LCHF. Allt ovan jord är okej tror jag men var försiktig med röda grönsaker typ tomat o paprika.
    Tack för svaret
  • Pixxi

Tänkte äta detta ett tag, vad tror ni om det?

Frukost: Ägg ( stekt eller kokt med smör ) Grönt the

Lunch: Stekt ägg med tonfisk, ost och smör

Middag: Kött/ fisk med sallad / eller vitkål

Mellanmål ost/ vitkål

• Pixxi
    Penno skrev 2010-02-22 15:17:27 följande:
    Tyckte inte heller det var någon hitt första gången men nu är det helt ok! nästan gott till och med. Första gången så gjorde jag den på hela ägg men fick tipset att göra det på endast gulan, så nu gör jag på 1,5 dl vatten, 2 äggulor och ca 20 g smör och smaksätter med pulverkaffe med lite kanel på toppen
    Det låter ju lovande Ska testa ditt recept nästa gång. Jag blev mätt iaf

När häller du i kaffepulvret?
  • Pixxi

Dagens kvällsmat: Kykling, lök, bacon stekt och lite grädde på, ungstekt vitkål med mycket smör, det är mums

• Pixxi

Har en sån svacka idag Har ätit mindre mjölkprodukter mer fett denna veckan. Har hittils gått upp 2-3 kg, det känns som jag bara sväller.

Skulle det inte bli tvärt om med mer fett?

Känner bara för att ge upp just  nu

• Pixxi
    saltflingan skrev 2010-02-25 12:04:19 följande:
    Det börjar inte dra ihop sig för mens?
    Nej
    Felicia Adrian skrev 2010-02-25 12:06:24 följande:
    Vad för typ av fett äter du? Kanske skall äta lite mindre fett och mer kött, kycling, fisk, ägg. Jag kör så då min mage inte klarar varken mjölkprodukter eller så mycket fett.
    Jag äter smör.
Svar på tråden LCHF