Inlägg från: Sirling |Visa alla inlägg
  • Sirling

Lady D: låter skumt men då ni är minst två här som brukar dricka det måste jag ju prova jag med

• Sirling

Jag har ätit enligt lchf en vecka nu och är in o läser här ofta för att ta del av alla tips och tankar. Jag vet om detta med den konstiga andedräkten o törsten, men jag tycker också att mina tänder lätt får en konstig beläggning o huden i ansikte o händer är snuuuustorra. Har det ngt med kosten att göra tror ni?

• Sirling

Helene: jag dricker o dricker, men har jobbat på en mässa där det var väldigt torrt hela helgen, så jag ska passa på att dricka extra mycket idag. Maccadam: peta bort brödet eller fråga om det finns kvar av rörorna som är i...

• Sirling

Jag äter antingen middagsrester till frukost om det krisar, men vanligtvis äggröra och rökt lax eller bacon tillsammans med en fetaoströra, sallad och kaffe.

• Sirling
    Jen nifer skrev 2010-02-25 13:24:01 följande:
    jag har kört i 1½ månad nu och jag har också blivit hungrigare och fått ett ökat sug sista veckan, hoppas de har nått med att ja småblöder o göra och att det går över. Känns som ja börjar få brist på fantasi på vad jag ska äta också, speciellt i veckorna. Ägg och bacon, kotlett och sås lr kryddsmör. Samma sak vareviga dag :D På helgerna är ja lite duktigare o gör soppor och annat gott. I helgen tänkte ja testa hamburgare med hjälp av lembas.
    Jag går ut på nätet en gång per vecka till någon av receptsamlingarna eller matbloggarna och sen sätter jag ihop ett worddokument med veckans middagar och lite recept på lättare luncher och någon lchf-efterrätt om vi har middagsgäster och sen åker jag och veckohandlar efter den matlistan. Jag mixar in några favoriter från före detta veckor men får på det här sättet alltid nya roliga recept! Våra favvisar hittills är tacogratäng, lax med skaldjurssås, kyckling a la jakob och parmesanchips till ostbrickan till helgen...
  • Sirling
    minnapinna skrev 2010-02-25 19:14:37 följande:
    hej tjejer. har en fråga och vet nog redan svaret, men tänkte höra med er "inbitna" ändå. jag ammar, är det okej att köra lchf då? eller måste jag snällt vänta tills jag ammat klart? en till fråga: när ni är hungriga, går ni och äter vad som helst då? eller känner ni att ni måste "hålla igen" och äter t.ex. bär istället?
    Jag ammar och lchf:ar. Jag har försökt läsa på men hittar inget som säger att man inte kan amma. Jag äter vitamintillskott, men det gjorde jag även innan när jag ammade...
  • Sirling

Jag har gått ner 1.5-2.5 kg nu o har ätit lchf i en veckas tid o fått plattare mage. Jag äter rejält med fett för att sätta igång förbränningen. Jag har förstått det som ett vanligt kvinnligt problem att äta för mycket grönt och för lite fett...

• Sirling

Jag äter oliver o ostar då, favoriten är att göra parmesanchips, riv osten o dutta ut små högar på bakplåtspapper. Grädda i 200C tills de får bra färg o doppa dom ljuvliga chipsen i en god fetaoströra!

Svar på tråden LCHF