Inlägg från: Pikapika |Visa alla inlägg
  • Pikapika

LCHF

Pixxi skrev 2010-02-14 17:57:34 följande:
    Måste fråga.... jag har ätit mat med under 5 kolhydrater nu under 3 veckor. Jag har gått upp 1 kg. Gör jag fel eller tar det längre tid innan resultat?
    Även om varje livsmedel inte innehåller mer än 5% kolhydrater så kan ju den sammanlagda mängden per dag bli ganska hög. Är man känslig så kanske den inte ska vara mer än, säg 20 GRAM per dag för viktnedgång.
  • Pikapika
    Tant Elin skrev 2010-02-17 14:55:51 följande:
    coolt, Björn Ferry äter tydligen LCHF kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadI...
    Kanon bra! Han gör ju inte någon hemlighet av det heller, ratade bullarna i TV-studion och bad om att få grädde ist . Reportern lovade det, så nu är det bara att hoppas att han snart sitter där igen med en ny medalj!!
  • Pikapika
    numberone skrev 2010-02-17 15:53:18 följande:
    Säkert en dum fråga men är det ok att äta fläskkött, typ kotlett, fläskfile? Kan tänka mig att leva på stekt fläskfilé å tsatsiki
    Bra lchf mat! Själv undviker jag fläskkött numera, av djurskyddskäl....
  • Pikapika
    Penno skrev 2010-03-02 11:42:29 följande:
    Halkade in på en annan tråd här som heter "sockerhysteri på dagis". Där var det en som länkade från livsmedelsverket att barn ska dricka lättmjölk  pga att det innehåller mer D-vitamin och mindre mättat fett. Barn ska inte dricka fetare mjölk än så pga att det mättade fettet är farligt. ghaaaa, säger jag bara!!!!! Jag ger o tänker då inte ge mitt barn lättmjölk pga dessa råd
    OT, men det "roliga" är att trådstartaren ganska nyligen genomgått en GBP och är anti lchf för "man ska äta allsidigt" typ.....
Svar på tråden LCHF