Inlägg från: Liten måne |Visa alla inlägg
  • Liten måne

LCHF

Jag skulle oxå behöva lite tips på vad jag får. Känns som att jag kört fast i ett får inte träsk :-P Bör inte äta frukt, morötter. Tycker tyvärr inte om äggvita i fast form, så det blir mest en hårdkokt äggula med mina bacon. Och vad kan man göra mer med baconen än att steka dom rätt upp och ned? Man kan ju inte direkt göra pasta och baconsås  ;) Och jag behöver lite extra tips på vad man kan ha som kvällsnacks??

• Liten måne
    Lullisgirl skrev 2010-02-01 18:35:56 följande:
    Jag strimmlar vitkål och wokar i mycket smör. Salt o peppar. Passar jättebra i stället för pasta. Billigt och snabbt. Om du gör äggröra på  hela ägg märker du väl inte av vitan så mycket? Sambon äter ofta ölkorv och små ostar som snacks. Själv behöver jag inte kvällsnacks mera. :)
    Nja jag klarar inte riktigt äggröra heller :-P Eller ens paj med för mycket ägg i äggstanningen. Känns som att jag ska kräkas när jag äter det. Men strimlad vitkål ska jag pröva! Och broccoli verkar det bli en hel del av ;)

Men korv skulle man väl undvika? älskar iof ölkorv och skulle gärna smaska på det om det är ok
  • Liten måne

nu kommer jag med lite fler frågor igen ;)

Är gravid i v 8 och pga olyckliga omständigheter så har jag 10 kg kvar från min förra grav (fick en dotter i oktober som dog i november). Vill därför göra vad jag kan för att hålla viktuppgången till ett minimum i början. Och i största allmänheten för att må bra och därför äter jag så gott jag kan enligt lchf. Men nu har jag varit jättedålig i magen (lös, ursäkta infon) i minst en vecka. Och jag vet inte riktigt vad jag ska stoppa i mig för att få ordning på det hela. Har ni några bra råd till mig??
  • Liten måne

tänkte börja göra smoothie till frukost och tänkte man kanske kunde variera lite på innehållet. Har alltid massor med blåbär i skogen utanför huset så vintertid är frysen alltid full av egenplockat

El ja egentligen undrade jag ju om frukt från början. Försöker bara få någon ordning på hur ok el inte ok alla saker är.

• Liten måne

Får lite ångest över ostarna, är ju gravid nu och just nu står det ju att man inte ska äta brie och liknande ens om den är pastöriserad. suck, kan dom inte bara bestämma sig :-P

men creme fraich med majonäs och örter lät rätt gott Av någon anledning så är jag inte så sugen på hallon just nu :-P Men längtar tills det kommer färska mmm. finns inget godare än färska hallon.
    Fler fredagsmys tips?
Svar på tråden LCHF