• 1989

LCHF

Hallå allihopa, har kört lite enklare LCHF senaste månaden för att få bukt med min mage. Har inte längre ont varannan dag och svullnaden har gått ner rejält! Hur som helst  har jag en fråga angående LCHF. Äter varje dag; 

Fruktsallad på grape/apelsin och banan till frukost. Detta med 4% keso och kanel. Kaffe med mellanmjölk och 2 finn crisp med 28% ost.

Äter i övrigt inte särskilt mer kolhydrater, blir oftast broccoli, sallad eller liknande till resterande rätter. Ibland 1-2 finn crisp till kvällen. Men nu undrar jag om frukten och kolhydraterna jag äter kan påverka mitt högre fettintag negativt? alltså att fettet inte får god effekt pga fruktosen och kolhydraterna? Känns fortf ovant att stoppa i sig fullfat-produkter och därför är jag rädd att det kan göra mer skada i och med att jag inte kör strikt på fruktos och kolhydrater.
    Jag äter alltså enklare LCHF för att min mage ska må bättre, inte för att gå ner i vikt :)

• 1989

Bör tilläggas att jag helst inte vill gå upp i vikt! även om jag inte vill gå ner heller haha

• 1989

Hur mycket kolhydrater får man max äta för att inte börja gå upp i vikt? då menar jag om man fortsätter äta mycket fett men fuskar med kolhydraterna då och då. Om man tex äter bröd en dag, ska man dra ner på fettet lite för att kompensera?
    Är det som en balansgång kan man säga?

Har nämligen börjat ha grädde i kaffet och ätit ostskivor när jag varit småsugen, men har senaste dagarna fuskat med bla semla, några finn crisp för mycket osv, och nu har vågen börjat peka uppåt :C

Svar på tråden LCHF