Inlägg från: Emma w S |Visa alla inlägg
  • Emma w S

LCHF

Är det vanligt att vara illamående under några timmar efter måltiden? Maken och jag började med denna kosten för tre dagar sedan, för att han behöver tappa kilon och jag vill sluta ha ont i min mage och tarmar av gaser.

Passar denna dieten för alla eller är det en varningsklocka att jag känner mig utslagen, illamående och får halsbränna? Har läst att det kan ha att göra med sockeravgiftningen, när går det isåfall över? Kanske jag kan göra en mjukare övergång? Tips mottages tacksamt

• Emma w S
    Probably the best in the skrev 2010-02-22 23:03:48 följande:
    Ja! En del rekommenderar att man fasar ut kolhydraterna och fasar upp fettet. Nej, den passar inte för alla. Många tror jag dock ger upp för tidigt för att få full effekt. Men det är ju helt upp till var och en. Orolig mage brukar den ju ha väldigt bra effekt emot, men just nu är säkert din mage mest chockad.
    haha, ja min mage är nog chockad.  Då ska jag nog försöka blanda lite i början, fasa ut kolhydraterna. Tack för det! Min man reagerar inte så han får köra den hårda varianten så kanske det händer något med vikten. Han lyckas inte på andra dieter så vi hoppas på detta
  • Emma w S
    Lady Dahmer skrev 2010-02-23 07:02:59 följande:
    nej kör på! det går över och är helt normalt. drar man ut på det så kan det t.o.m bli jobbigare.  illamåendet kan sitta i ett tag, men för mig brukar det bli bättre av att jag äter gurka till maten.
    Gurka... check! tack för tipset
Svar på tråden LCHF