Inlägg från: IsaCMoJs |Visa alla inlägg
  • IsaCMoJs

LCHF

Liten måne skrev 2010-02-06 21:35:53 följande:
    Föresten..Har läst att ni ibland avråder gravida från att äta lchf. Hur kommer det sig? Behöver man mer kolhyderater om man är gravid?
    Jag skulle inte avråda men jag tycker inte att man behöver vara fullt så strikt men att man kanske äter mer grönsaker eller så med kolisar i än att äta massa stärkelserik mat
    Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • IsaCMoJs
    piamedpojkar skrev 2010-02-08 00:07:34 följande:
    Hej! Har hållt på med LCHF i sju månader ungefär och jag är ganska strikt (och är rätt påläst om dieten med). Mår bra men går i princip inte ner, det känns ganska hopplöst just nu. Har en hel del kilon som jag behöver bli av med (15 minst). Någon som har något tips?
    Du kanske äter för mycket mjölkprodukter? det brukar vara "boven i dramat" för många
  • IsaCMoJs

När jag har mens kan jag gå upp 3 kilo utan att jag gjort något speciellt så du får avvakta och se till efter mensen försvunnit!

• IsaCMoJs
    numberone skrev 2010-02-26 19:34:02 följande:
    vilket sötningsmedel är bäst och godast med tanke på lchf?
    Jag använder Stevia
  • IsaCMoJs
    Tiger Af Lilja skrev 2010-02-28 23:17:47 följande:
    Jag går inte ner nåt, bara att det syns på kläderna liiiite grann och några centimeter här och var, men inte på vågen..
    Dt är fullt normalt! Det är alltid bäst att mäta sig då vikten inte säger hur du ser ut!
  • IsaCMoJs
    HannaS83 skrev 2010-02-28 23:39:59 följande:
    Jag kom i mina innan- graviditeten jeans idag Jippi! Har statt stilla pa vagen i ca 1v nu men natt maste ju ha  hänt :) Iof kunde jag just just käppa dom och det är mina största jeans fran förr. Men men alltid natt!
    Grattis {#lang_emotions_laughing}
  • IsaCMoJs
    Lullisgirl skrev 2010-03-01 05:44:41 följande:
    VARFÖR händer det inget på vågen?!?!?!?!?!??! *irriterad*
    Hur länge har du hållit på? Har man skadat sin kropp i många år med olika bantningsförsök så kan det ta uppemot 3 månader innan kroppen vågar lita på en igen och släppa på kilona!! Sedan kan du kolla upp hur mycket kolhydrater du äter, för många så kan mjölkprodukter bli för mycket...
Svar på tråden LCHF