Inlägg från: Mamasnest |Visa alla inlägg
  • Mamasnest

LCHF

Får man hänga med här? Jag äter inte helt LCHF, men väldigt inspirerat av det. Jag har gått ner ca 5 kg på en dryg månad och kämpar vidare. Mår som en prinsessa och avstår inget jag inte kan vara utan.

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Mamasnest
    mayasmama skrev 2010-02-20 07:43:05 följande:
    nu hoppar jag in här....gick ner nästan 15 kg i höstas med lchf, varav 10 på under 6 veckor! En del av er känner nog igen mig från en annan lcf-tråd.till jul tänkte jag att nu tar jag en paus, jag var ju ändå så nära mitt mål.¨åt vanligt men ändå ok. gick inte upp ngt alls över jul och nyår.Den 5 jan dog min mamma och jag tappade greppet helt! Hela livet kastades upp och ner och det känns stundvis som att solen aldrig kommer lysa igen....Jag är en klassisk tröstätare och hetsäter kolhydrater tills jag hamnar i "sockerkoma" Det tog flera veckor innan jag började gå upp trots att jag åt åt helsike. men nu rusar jag upp i vikt - vågar inte väga mig men skulle inte bli förvånad om det börjar närma sig 10 kg.Vill verkligen inte ha det så här - jag var så stolt och nöjd med mig själv, såg fram emot sommar och badsäsong på första gången på många många årJag tänker komma igång igen och behöver all pepp och stöd jag kan få för att klara detta.....
    Jag beklagar sorgen. Ta den tid du behöver till att läka de djupaste såren, sedan finns all tid i världen till att gå ner i vikt.
    När min pappa gick bort åt jag inte alls, så reagerar jag på sorg, och det är ju heller inte bra.
    Stor kram till dig!
  • Mamasnest

Ni verkar så kunniga här så jag slänger ut en fråga.
    Jag har inte mått så bra på sista tiden och därför haft dålig aptit. Nu när jag ätit dåligt har jag gått upp i vikt! Beror det på att kroppen ställer in sig på svält eller hur fungerar det?

• Mamasnest
    Topdog skrev 2010-02-23 20:36:29 följande:
    Jag tror att det är dom som är lösa i magen och som har diarréer som blir bra i magen. Själv har min mage fungerat exemplariskt de senaste åren. Dessvärre är jag numera väldigt hård i magen, så jag får se om jag ska fortsätta. Trist att behöva använda medicin bara för att man äter en annan kost. Däremot så har jag knappt några gaser längre, sedan jag började med lchf.
    Ok, då får jag väl prova och se om det funkar.
    Vad äter man till frukost? Jag kommer inte på något som jag skulle vilja äta just på morgonen. På helgen äter jag bacon och äggröra, men det har jag ju inte tid att göra på vardagarna...
  • Mamasnest
    Cam82 skrev 2010-02-24 10:02:22 följande:
    Jag har alltså haft så här ont förra veckan i 4-5 dagar, det försvinner inte verkar det som.
    Mina barn har haft magsjuka sedan 16 januari och senast i helgen kräktes ena tjejen igen. Vinterkräksjukan i år kan tydligen sitta i hur länge som helst säger de på sjukhuset...
Svar på tråden LCHF