Inlägg från: Probably the best in the |Visa alla inlägg
  • Probably the best    in the

LCHF

Emmi2 skrev 2010-02-07 23:43:19 följande:
    helene306: Ja du kan ta en tavegyltablett. Allergitablett kan också fungera, Tavegyl är dock mer inriktad mot klåda, så den lär hjälpa bäst. Inte kul när det kliar överallt.
    Tavegyl är bra...ringde VC och fick utskrivet av distriktsköterkan. Iof kan du ju gå dit så hon kollar på det först.
    Tar två på kvällen. Har rejäl klåda över hela kroppen, vet ej varför.
    Emmi2 skrev 2010-02-08 16:21:00 följande:
    Jag hörde det från någon som sett en dokumentär på kunskapskanalen. Dokumentären handlade om vilken kost som var bäst ur hjärta kärl sjd. Iaf kom studien (?) fram till att den bästa kosten var medelhavskost. Studien hade varit tvungen att avbrytas av etiska skäl då dödligheten i gruppen som åt låghydratkost var så mkt högre än i den andra gruppen... Vet dock inte om det bara var låghydratkost, eller om det var LCHF-kost.Lät väldigt märkligt iaf, men jag tror att det är kolesterolen som var "boven i dramat"...
    Om jag inte minns helt fel så var det nån studie för ett tag sen där dom visade att LC var dåligt. Men på nåt vänster fick dom det att låta om det var LCHF vilket det inte alls var om man läste stuiden själv och inte visa kvällstidningarna.
    Men www.kostdoktorn.se är bra på att bemöta all forskning om finns, tror du hittar svar där om du letar.

Nu ska jag masa mig ut i köket och göra kesoplättar!

Jag är hemma och sjukskriven just nu. Annar har jag ett oregelbundet jobb. Men en hemma dag:
    Frukot. Äggröra 3-4 ägg en skvätt grädde, rör ihop steker i smör och serveras med mozarellaost.

Sen äter jag ett lagat mål till på en dag: ex Kesoplättar, eller typ pastasås gjord på baccon och cremefraice.

Sen kan det bli att jag äter lite äggröra med majonäs, jag kan ta mig några finncrisp med massor av bregott och ost. Så snarare nåt mellanmålsaktigt än lagat mål mat.

Inget är för lite så länge jag känner mig mätt. Det blir ofta så när man är igång och "lärt" sig vad man behöver. Fett och protein mättar och magsäcken krymper.
    Jobbar jag så har jag med mig 2 matlådor med mer lagad mat. Sen kan det bli några ostbitar eller nåt till. Lite kokkofett i kaffet eller teet.

shadowstorm skrev 2010-02-09 17:56:07 följande:
    okej, ja jag måste ha 3 mål för funka men har aldrig ätit mycket kallas myggan av familjen för jag äter så lite. vill nog inte ha en mindre magsäck. men jag har ett heeemskt socker beroendet därför jag börja med lchf och tappa några kg klagar man ju inte på=)
    Återkom om några veckor, du kanske inte all behöver tre mål sen. Men det beror ju på hur du äter frukost. Jag äter stor frukost och räknar väl det som ett mål.
    Äter du mkt socker så vill säkert kroppen ha mat oftare, rent fysiologiskt. Det är ju den fysiologin vi motarbetar nu, ha ett stabilt blodsocker så att det inte är det som gör oss hungriga och sega i skallen.
    vit pion skrev 2010-02-10 15:00:17 följande:
    Jag har nu kört dieten i ca 2 veckor. Det händer ingenting på vågen, möjligtvis att den visar något mer. Jag har inte fuskat med några kolhydrater eller så. Man blir så deppig. Jag vill verkligen gå ner mina 5 kg´s övervikt. Går alla verkligen ner?????
    Nej, eller på lång sikt. Men har du inte mer än 5 kg kan det ta ett tag innan kroppen fattar. Har du "bantat" mkt tidigare?
    Har du mätt dig? För mig visar det på måtten men inte på vågen.
    Mår du bra? Så att du trivs med kosten? Om ja ge det lite tid så ska du se att du snart känner dig nöjd med kroppen, oavsett vad vågen visar.
    saltflingan skrev 2010-02-10 23:55:20 följande:
    Har bakat lembasbröd nu i kväll, är så förväntasfull på hur det ska smaka imorgon till frukost. Luktar väldigt gott iaf och de ser väldigt fina ut. 
    Jag har också bakat. Ska till IKEA imorgon så jag ska smöra med Bregott och ha på ost så jag kan käka där när vi fikar.
    Gjorde även kålgott, 8 matlådor fick jag ihop.
    Penno skrev 2010-02-11 14:55:21 följande:
    Kan nån förklara för mig vad som är skillnad mellan fiberhusk, pofiber och fibrex?? Kan man använda pofiber istället för fiberhusk, hittade nämligen inget fiberhusk på affären???? eller kan man ta fibrex istället????
    Det jag vet är väl att fiberhusket innehåller 0 kolhydrter, det gör inte de andra.
Svar på tråden LCHF