• Cam82

LCHF

En annan fråga, ni som äter turkisk yoghurt på morgonen, hur mycket kan man äta? Jag har i 2 morgnar tagit ca 1 dl, men det känns lite lite tycker jag, till det har jag ätit pålägg, en bit brie samt kaffe med kokosfett och grädde. Blir ni proppmätta efter frukost? Det blir aldrig jag efter någon måltid.

• Cam82

Vad trist det är att jag går upp så mycket vid både ägglossning och mens, efter mens gick jag ner till 67,2kg, nu är jag uppe på 68,6 igen, det känns som att det inte går neråt om det ska vara så här, kan det vara nåt annat som är boven? Jag äter ca 1,5-2dl turkisk yoghurt till frukost, gör ni andra det? men det har jag gjort ett bra tag, till det äter jag 2st hackade nötter och lite kokos i, till det äter jag några ostskivor, lite skinka med philadelphia samt kaffe med grädde.

• Cam82
    helene306 skrev 2010-02-15 10:44:20 följande:
    Cam: Du verkar äta en del mejeriprodukter och det kan ge viktuppgång eller att du står still. Bara din frukost med turkisk yoghurt innehåller drygt 8 g kolhydrater. Klart att äl/mens kan spela in, jag svullnade fortfarande i början när jag körde lchf, men kroppen justerade sig vartefter och den rejäla svullnaden jag hade innan la sig.
    Ok, kanske ska gå tillbaka och äta ägg och bacon på morgonen, men jag blir så less på det, vad äter du/ni andra till frukost?
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-02-15 10:28:40 följande:
    Har du problem med frukosten, skippa den eller är du hungrig på morgonen så du behöver äta? Ät annars när du är hungrig.Jag brukar äta 2 kokta ägg, några skivor bacon och te med kokosfett i. Annars har jag ätit: Lembasbröd med bregott och ost eller äggröra och bacon. Jag gillar äggen till frukost så det blir dte här.
    Lembasbröd gillar jag starkt, kanske ska satsa på dem och ägg istället, tack för tips
  • Cam82
    Filbunke skrev 2010-02-15 10:19:23 följande:
    Jag har två bra tips jag brukar variera mig med.Turkisk yoghurt, hallon och blåbär och till det nötter.Det andra är mosad avokad med creme fraiche (34%) och valnötter . Mumma!
    Jag törs inte äta avocado tyvärr då jag fått superont i magen av det förut, turkiska yoghurten ska jag prova att hoppa ett tag, tack ändå
  • Cam82
    Lullisgirl skrev 2010-02-16 11:06:28 följande:
    Tjena tjejer! (Har sett till mest sånna här) Hur går det för er. Jag har bestämt att inte äta TY på en vecka o se om det blir några resultat på vågen. Har en tetra i kylen som bara skriker efter att bli uppäten! :) Mmmm...gott!  Sambon o jag har bokat några dagar på spa/badhotell efter påsk och jag skulle hemskt gärna vilja gå ner 5 kg tills dess. Tycket inte det ska vara helt omöjligt iaf. Lite i mesta laget men jag har stått stilla i ca 2 veckor nu så jag tycker kroppen borde vara snäll och släppa några kilon till när jag varit så duktig! Var och köpte mig jeans i går, en stl mindre! Det är såååå roligt!
    Samma här, jag har också stått still, tror att det beror på att jag ätit ty til frukost varje dag, idag skippade jag det, åt lembasbröd + drack kaffe med grädde istället, så nu hoppas jag också att det ska försvinna lite mer
Svar på tråden LCHF