• izzi

Att hjälpas åt

Mina bonusar är elva och femton. De är jättegoa, men ett problem är att deras pappa gör i princip allt åt dem!

De behöver aldrig göra något hemma. Han tycker inte det gör något nu när han är pappaledig... MEN...sen säger han till mig att det är jobbigt att ta hand om tre barns tvätt. Då menar jag att är man femton kan man faktiskt klara det själv.

- Vi får se sen när xx (vår dotter) är tonåring säger han då.

Vad ska jag svara på det? Det har vi ingen aning om dessutom vill och hoppas jag att jag kommer säga ifrån mer! Jag är nämligen van vid att hjälpas åt hemifrån.

Har jag fel? Varför blir det såhär? Jag skulle gärna hjälpa honom mer med sina barn, men jag har tappat lusten eftersom de inte behöver göra något själva.

• Svar på tråden Att hjälpas åt
  • izzi

Håller med. Men jag vet inte vad jag ska säga när sambon säger sådär!

• izzi

cc Kitty skrev 2009-12-09 18:25:49 följande:

Jag önskar att vi kunde få dom att hjälpa till i alla fall liiiite, men det är väl den där underliggande rädslan att det då skulle vara bekvämare hos mamman där man bara får skräpmat och slipper att göra något.
    Mm tror också det ligger något i det, men i vårt fall får de göra en massa saker hos sin mamma och det verkar de acceptera. Förstår inte varför de inte ska hos oss?

Jag känner ibland att eftersom de inte hjälper till med något har jag ingen lust att umgås med dom heller.

cc Kitty skrev 2009-12-09 18:25:49 följande:
    Dessutom har dom en egen tolk i öronen......
    Den va bra
Svar på tråden Att hjälpas åt