• Anonym

Ica Banken... Lån?

Är det någon som har tagit lån på Ica Banken när du inte fått igenom på din vanliga bank???

Någon som vet om räntan är SKYHÖG eller om den är normal...?

• Svar på tråden Ica Banken... Lån?
  • Anonym
    Zack o Bella skrev 2009-12-07 13:36:59 följande:
    Nej man får absolut inte ha några anmärkningar. Nej det spelar ingen roll vem du har som medsökande. Behöver alltså inte vara någon sambo.
    Okej så då kan jag ta min mamma som medsökande för att vara på säkra sidan för att få igenom? Men blir hon då som en borgensman eller hur funkar det? Eller är det bara så dom ska vara säkra på att dom ska få in pengar varje månad?
  • Adrastina
    Anonym skrev 2009-12-07 13:38:33 följande:
    Okej så då kan jag ta min mamma som medsökande för att vara på säkra sidan för att få igenom? Men blir hon då som en borgensman eller hur funkar det? Eller är det bara så dom ska vara säkra på att dom ska få in pengar varje månad?
    Pratade med en bankman för ca ett år sedan, han sade att borgenärer håller på att försvinna, man ser helst att man klarar lånet själv...så det godkänns mycket sällan nu för tiden.

Din mamma blir väl i sådanafall medlåntagare, dvs halva lånet kan räknas som hennes...om du förstår hur jag menar? Era inkomster räknas ihop tillsammans som grund till beslutet om lån eller inte.... Sedan får man ju uppge vilket konto det ska sättas in på samt vilket konto lånet ska dras från.... Tror jag iaf.
  • Me o Mike

En borgen är som säkerhet ja.
    Men det är inte säkert att ni får lånet beviljat iaf. Jag vet ju inget om era inkomster, summan du vill låna osv. Tidigare skulder/lån osv osv.

Anonym skrev 2009-12-07 13:38:33 följande:
  • Anonym
    Zack o Bella skrev 2009-12-07 13:42:59 följande:
    En borgen är som säkerhet ja. Men det är inte säkert att ni får lånet beviljat iaf. Jag vet ju inget om era inkomster, summan du vill låna osv. Tidigare skulder/lån osv osv.
    Dras pengarna på autogiro varje månad eller är det faktura som man får utskickad så man kan betala in mer om man vill???
  • Me o Mike

Det får man nog välja själv. Vi har valt faktura.

Anonym skrev 2009-12-07 13:54:10 följande:
    Dras pengarna på autogiro varje månad eller är det faktura som man får utskickad så man kan betala in mer om man vill???
  • Anonym

Jag fick avslag på ett lån på 50 000 kr när jag sökte själv. Så jag får testa att skriva med min mamma.
    För min sambo har KF

• Anonym
    Detta är väl att det inte går igenom!!! KVITTENS Svar på din ansökan om ICA Kundlån

Efter genomförd kreditprövning har ICA Banken beslutat att lämna avslag på din ansökan. Beslutet är baserat på den kreditprövning vi gjort.

• Joual

Det finns flera skäl till att din ansökan avslås. Ett skäl kan vara att du har många förfrågningar hos UC. Alla låneförfrågningar du gör via nätet (och på annat sätt) resulterar i en förfrågan hos UC. Om du har många sådana, och liten inkomst, så drar bankerna öronen åt sig.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-12-07 13:28:53 följande:
    Är det svårt att få lån på denna banken? Jag var inne och kollade på ansökan man skriver ju bara i inkomsten och sen inte så mycket mer utförligt
    Inte alls svårt. Men hade jag varit dig hade jag ringt ist.
  • Anonym
    Vilket syfte har du med det lån du ansöker om? *

Konsumtion
    Övrigt

??
    Vad ska man ta?
Svar på tråden Ica Banken... Lån?