Hur ska jag sluta se mig själv som ett offer?
Jaa hur tusan gör jag,hur börjar jag?
Har smått börjat inse att jag blivit ett offer,satt på mig offerkoftan och vet inte hur jag blir av med den!
Det är inte "bara att rycka upp sig" eftersom jag varit så här väldigt länge så har det här påverkat hela mitt tankemönster och oftast ser jag inte när jag gör mig till ett offer,utan,det är bara sån jag är men det är jag ju inte egentligen..
Det här är så sjukt oattraktivt och tärande för både mig själv och andra att det slutat med att jag inte har några vänner pg av mitt beteende.
Ändå så har jag inte ändrat på mig för jag har alltid kommit med massa ursäkter som att: Jaa,det är säkert för att jag ser ut så här som de inte vill umgås mer,eller för att jag kanske pratar på fel sett.. Jag kanske är för ful för att få kompisar osv.. Saker som inte går att göra nåt åt så jag kan fortsätta vara kvar i den här rollen,den är lurig!
Tänker oftast att det är mitt utseende och personlighet som gör att jag inte har utbildning,kille vänner osv.. Jämför mig med en tjej som verkligen verkar ha allt! Hon är så himla snygg,pluggar till nåt häftigt,har en snygg kamera(klart hon är lycklig då heh) och för att inte tala om alla killar hon skulle kunna få.. Förstår ni vart jag vill komma?
Tänker att:hade jag bara varit hälften så söt som hon är,haft den kameran så hade jag också kunnat vara populär,fått vänner och haft bra självförtroende osv.. Så sjukt irriterande!
Jag vill ta mig ur det här!
Hur ska jag börja?
Tack på förhand!