Inlägg från: Svampcalle |Visa alla inlägg
  • Svampcalle

Marknadsundersökning

Hallå, Jag går på John Bauer Gymnasiet i Uppsala, ochjag har nu fått i uppgift, med min grupp, att producera en hemsida vars funktion ska vara att förenkla vardagen för föräldrar med ungdomar i högstadiet.

våran idé är då att skapa ett forum där föräldrar kan skriva ner och berätta om deras problem i familjen, där också andra som kanske har samma problem diskutera fram en lösning eller bara skriva ner sina tankar.

Även barn kommer få tillgång att använda forumet, där de kan diskutera från deras åsikt om föräldrarna.

Hemsidan kommer också hålla möten i riktiga livet där en grupp av tio sitter och berättar om sina problem med en expert på familjerelationer. Man kommer också ha tillgång till en egen blogg/logg där man kan skriva ner sin situation i familjen där andra kan ta ställning och kommentera.

Denna uppgift är fictional, den kommer inte att framställas på riktigt, men vi skulle vara tacksamma om ni svarade på några frågor.

Men eftersom denna sida, familjeliv.se verkar vara en så bra hemsida så tänker jag istället fråga er:

Fungerar denna sida bra?

Får ni bra respons och tips från alla olika föräldrar?

Kan ni tänka er att använda vår tjänst också? (jag vet att frågan låter lite dum, men om vi tänker så att ni inte visste om familjeliv, och att jag kom fram med denna idé, skulle ni använda den då?)

Svara helst i JA och NEJ form så det blir lättare för mig att göra en undersökning :)

Svar på tråden Marknadsundersökning