Inlägg från: Malin med Tim |Visa alla inlägg
  • Malin med Tim

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Hoppar in här, har haft en syblogg ett tag och tänkte att det vore trevligt att hänga här, läser flera av era fina bloggar sedan länge!

• Malin med Tim
    Fiffa5 skrev 2010-01-11 21:19:28 följande:
    Åh, en sån är jag sugen på! Tycker det är svårt att banka i knapparna för hand...jag tror jag bankar för hårt så de blir helt platta o konstiga.
    Jag hade också problem med det, den kostade bar 79kr så ingen större investering för något så bra!
  • Malin med Tim
    Fiffa5 skrev 2010-01-11 21:53:43 följande:
    Va? Brukar de inte vara dyra?? Var hittade du den??
    Tänkte beställa från Bibbis men hittade den på City Gross
    madebyinferno skrev 2010-01-11 22:59:05 följande:
    Ni pratade om fusktäcksöm gjord på OL tidigare, orkar inte leta bakåt för datorn segar, men gör man som så att man först syr ihop r mot r på Ol och sen viker i sömmen och kör a mot a i princip fast utan kniv???Sista frågan av ren nyfikenhet, när ni köper tyger typ lanskap, moln mm hur mycket slår ni till på vanligen??
    Jag köper mellan 1-2m, det som stör mig mest när jag köper och klipper tyg är att jag är så dålig på att nyttja tyget ordentligt, tycker ofta att jag slänger otroligt mycket rester.
  • Malin med Tim
    Fiffa5 skrev 2010-01-13 12:48:56 följande:
    Jag är så glad! Har sytt en tunika till minstingen med omlottskärning i halsen o en ficka på magen och jag blev riktigt nöjd!! Var tveksam till om jag skulle lyckas sy den, men det gick riktigt bra! Bild: fridoli.blogspot.com/
    Jättefin! Har själv sytt några "skjortor" av det mönstret. Lite lurigt med halsen första gångerna, men man lär sig!
  • Malin med Tim

I går kväll sydde jag en liten omlott-tröja men den blev på tok för smal i ärmarna så jag måste nog ändra lite där. Jag kanske får göra den lite Shampoodle inspirerad!

På lunchen idag var jag iväg och köpte lite stuvar så nu är jag bra sugen på att åka hem och sy! Har så mycket saker som jag vill sy, men har inte riktigt tid för det tyvärr. Jag har inte heller ett sådant där fint tygförråd som ni andra verkar ha

• Malin med Tim
    Annis123 skrev 2010-01-26 19:20:14 följande:
    Någon som vill berätta hur man gör för att ha flera olika bilder bakom sin bloggrubrik på blogspot?
    Det är bara att göra flera bilder i PS och sen lägga ihop till en bild.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd