Inlägg från: mamma på vift |Visa alla inlägg
  • mamma på vift

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Lokatt skrev 2010-01-12 14:29:49 följande:
    nu har jag sytt ett par byxor på overlocken, vad kul det är Men en fråga, hoppas nån vill hjälpa, hur fäster jag trådarna bäst? De som inte blir översydda och fästade av en annan söm vill säga.
    och jag använder en nål med stort öga som jag drar trådarna igenom och fäster dem sedan tillbaka i sömmen.
    Att städa när man har småbarn är som att skotta snö när det fortfarande snöar.
  • mamma på vift
    madebyinferno skrev 2010-01-20 23:36:37 följande:
    har fallit till föga och beställt lite fordonstyger!! Minsta sonen älskar fordon och passar så bra i grönt så det var ju givet, även den blåa eftersom han har mycket blått i garderoben och den rosa var jag bara tvungen att köpa för jag ser en systermatchning i mitt inre och rosa fordon är ju sååå coolt stora grabben få han med, om han vill svårt med en 9 åring...
    ak74 skrev 2010-01-21 11:20:40 följande:
    Kan tala om att det är ännu svårare med en 12-åring! Jag syr nästan inget till min store grabb. Det finns inga tyger som duger. Sen är det väl skämmigt om mamma syr Jag får däremot dåligt samvete. De andra får ju så mycket... Nu har jag emellertid hittat ett coolt elgitarrbroderi. Antingen broderar jag på ett köpeplagg eller syr i enfärgat svart (det enda som duger)...
    Här hemma har jag en 7 åring som älskar att få kläder sydda av mamma, bara han får välja tyg. Sydde en tröja i det gröna fordonstyget som han blev förälskad i och när jag hämtade honom från skolan var ha så ledsen då ingen trodde på honom att det var mamma som sytt den....bra betyg för mig, mindre roligt för sonen att inte bli trodd.
    Jag passar på att sy en massa till honom nu, för jag gissar på att det kommer komma en dag då kläder sydda av mamma inte går hem längre.
  • mamma på vift
    ak74 skrev 2010-01-21 13:29:08 följande:
    mamma på vift: Den sidoten du har stämmer verkligen! Det känns som man kan plocka saker hela tiden...
    {#lang_emotions_tongue_out} det är samma här hemma....har man plockat in en sak så rivs det ut 2 nya...
  • mamma på vift
    Annis123 skrev 2010-01-25 19:32:31 följande:
    Tack för svar. Någon som har brun med turkos text som tycker att det funkar till allt eller är det bättre att ta brun och vit? Såg något om att man måste beställa 300st stämmer det?  Hur lång leveranstid är det från den amerikanska sidan? Någon som har bild på lappar därifrån? Hur gör man när man beställer, jag fattar inte riktigt.
    Jag har haft brun med turkos text och de var jätte fina. Passar till det mesta tycker jag. Nu kör jag brun med orange text för att förnya mig lite
  • mamma på vift
    Infinite Joy skrev 2010-02-24 21:47:03 följande:
    hmm... men det gillar jag inte lika mkt som minevi.... attans vad svårt. Hur kom ni andra fram till vilket namn ni skulle ha?
    Mitt namn var ganska självklart med tanke på vad jag syr Det är ett namn som jag använt som alias på nätet ett bra tag (sedan 2005 tror jag) och när jag började sy igen kändes det bara rätt att använda det!
  • mamma på vift
    Tjej 83 skrev 2010-02-26 19:03:43 följande:
    nån av er som syt plagg med Djungeltyget från JNY?det ser så fint ut, dyrt men fint :)vill se hur de ser ut på ett plagg..
    Jag har sytt både tröja och byxor i det tyget! Bilder finns i bloggen.
  • mamma på vift
    Den Osynlige skrev 2010-03-03 14:49:23 följande:
    jag fick en förfrågan idag via min blogg från en som undrar vart man får tag i mönster till stokke tripp trapp dyna.jag syr sådana själv.modellen har jag gjort självvad är skäligt att ta för ett mönster?känns sniket att sälja ett mönster så att nån annan kan sy dynor och göra en bra förtjänst på det tack vare mighar ni sålt egna mönster?
    Jag får oxå många frörfågningar om jag säljer mina mönster, men jag brukar svara på ett vänligt sätt att de inte är till salu, men att jag kan gärna kan ge en beskrivning på hur man kan rita ett mönster själv till ex. sittdyna eller sufflett.
    Jag har jobbat länge med att få mina mönster bra och som jag vill ha dem så att aälja dem och inte veta vad de kommer att användas till känns inte bra.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd