madebyinferno skrev 2010-01-20 23:36:37 följande:
har fallit till föga och beställt lite fordonstyger!! Minsta sonen älskar fordon och passar så bra i grönt så det var ju givet, även den blåa eftersom han har mycket blått i garderoben och den rosa var jag bara tvungen att köpa för jag ser en systermatchning i mitt inre och rosa fordon är ju sååå coolt stora grabben få han med, om han vill svårt med en 9 åring...
ak74 skrev 2010-01-21 11:20:40 följande:
Kan tala om att det är ännu svårare med en 12-åring! Jag syr nästan inget till min store grabb. Det finns inga tyger som duger. Sen är det väl skämmigt om mamma syr Jag får däremot dåligt samvete. De andra får ju så mycket... Nu har jag emellertid hittat ett coolt elgitarrbroderi. Antingen broderar jag på ett köpeplagg eller syr i enfärgat svart (det enda som duger)...
Här hemma har jag en 7 åring som älskar att få kläder sydda av mamma, bara han får välja tyg. Sydde en tröja i det gröna fordonstyget som han blev förälskad i och när jag hämtade honom från skolan var ha så ledsen då ingen trodde på honom att det var mamma som sytt den....bra betyg för mig, mindre roligt för sonen att inte bli trodd.
Jag passar på att sy en massa till honom nu, för jag gissar på att det kommer komma en dag då kläder sydda av mamma inte går hem längre.