Inlägg från: madebyinferno |Visa alla inlägg
  • madebyinferno

Sytråden spinner vidare - röd tråd

ak74 skrev 2009-12-07 18:27:49 följande:
    Då är jag här också För min del ska det bli broderi på disktrasor (mina julkort i år )Ska bara plocka bort kvällsmaten och aktivera barnen en stund innan det är läggdax
    spännande, går det att få tjuvkika kanske???
  • madebyinferno

Lägger lltid till sömsmån när ni ritar av mönster från någon bok tidning?? Behövs det och varför är det inte redan tillagt i mönstret???

Ni som ritar egna mönster, har ni redan ritat in sömsmån eller lägger ni till det när det klipps ut eller vad???

Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • madebyinferno

jersey VS interlock (i barnkläder och varför)????

• madebyinferno
    yrväder skrev 2009-12-13 20:44:16 följande:
    interlock på små barn iaf, främst för att jersey krullar sig ofantligt mkt. Syr i det till mig själv, men tja, nog är det en del svärdomar
    Tack för svar, ville minnas att det var något med krullighet bla
  • madebyinferno
    om man ska förstora ett par byxor, iaf bredda lite, är det längs mittlinjen man klipper isär och så lr lägger man på, på var sida???
    tänk mjukismönster...

Är också väldigt arg på min CP, kanske inte dennes fel eg utan chaufförens, men ändå
    Har påbörjat en långärmad tröja till lilla sonen och bestämde mig för att ha kantband i ärmsluten bla och bara för att återuppta färgen tänkte jag köra lite täcksöm på axelsömmarna - jo tjena vad det gick bra, INTE!!
    På de stackars 10 cm så blev det säkert 7984 st hoppstygn (överdriver inte) såg ut som värsta rått boet och skulle jag sprätta så fick ju allt försvinna för det var svart tråd på vitt tyg....
    verkar blir ett ufo av denna tröja om jag inte får lite pepp att försöka igen...
  • madebyinferno
    Kyssen skrev 2009-12-14 21:18:48 följande:
    Pepp pepp pepp!! Jag har en tunika från helvetet som just nu ligger på mitt strykbord och skäms.. Den har oxå haft en miljard hoppstygn där kantbanden nu sitter så prydligt påsydda!! Mitt hoppande avhjälptes av att sänka pressarfotstrycket till ca 7mm och ha Diff: 1,75 och SL 4 (flodistyg och kantband från S&S) Just nu hatar jag tunikan men måste färdigställa den då det är en beställning till en vän. Den blir säkert fin när den är klar, men my god vad jag sprättat!!!!!
    ska testa de inställningarna nu, hur har du trådspänningarna ställda då??
  • madebyinferno
    Mimmi 71 skrev 2009-12-20 06:15:16 följande:
    Jag använder mig utav tvärtom 4, 4, 4, 3
    Kyssen skrev 2009-12-19 22:59:23 följande:
    Hej, lite sent svar kanske - men jag har dem på 3,3,3,4. Kom på att det har jag alltid oavsett vilket tyg jag syr i faktiskt, hur mkt brukar ni andra ändra på trådspänningen??Gobli: Men oj vilken grej! Hoppas att det inte var någon fara utan bara anspänningen som släppte!
    Spännande

aja, ska testa vidare någon dag när tålamodet är bättre, just nu hänger de och skäms i garderoben fast det kanske är maskinen som borde stå där en stund oxå
  • madebyinferno
    Kyssen skrev 2009-12-20 22:06:22 följande:
    Eller kanske vi som bevisligen inte lyckas så bra med att använda kantbandsapparaten!! Ett tips är annars att läsa dagens inlägg hos "Tygterrier" (eller det kanske är du som är hon??" Där finns annars några bra tips!
    Nej det är inte jag men jag ska läsa där så fort tid ges, tack för tips!

Och ja, det är nog jag som ska skämmas som inte har tålamod med känsliga maskiners inställningar, vill bara köra och allt ska bara flyta på av sig själv
  • madebyinferno
    Bling1975 skrev 2009-12-28 19:06:13 följande:
    Nu är jag lycklig. Min beställning på en Janome Coverpro gick just iväg och SMD har bekräftat att de har den i lager så den borde komma nästa vecka. Jag fick även en provdocka av min man i julklapp vilket ska bli jättekul, har alltid varit sugen på en när man kikar på project runway. Det är säkert inte så lätt som dom får det att se ut, men det ska bli roligt att prova.
    Ååh det skulle jag också vilja ha, inte för att jag syr så fastligt mycket till vuxna och en barnprovdocka finns väl inte (eller??) fast barn är ju såååå olika och växer ju hela tiden så den hade väl sprungit iväg i pris om den skulle vara så flexibel...

Men grattis iaf
  • madebyinferno
    Jalapeno skrev 2009-12-29 16:29:37 följande:
    jag vill ha en brodermaskin för att kunna sy odd molly inspirerade kläder till mej själv. Jag är för lång och för snål för alla deras kläder. vill ha vill ha vill ha Sen vill jag förstås ha en coverlock också, även omd et är ännu svårare att motivera när jag nu har en maskin med coverfunktion.
    var tvungen att googla lite på odd molly men förstår fortfarande inte varför man "måste" ha en brodermaskin till de kläderna - någon som kan länka någon bild??
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd