madebyinferno skrev 2009-12-14 21:12:40 följande:
om man ska förstora ett par byxor, iaf bredda lite, är det längs mittlinjen man klipper isär och så lr lägger man på, på var sida??? tänk mjukismönster...Är också väldigt arg på min CP, kanske inte dennes fel eg utan chaufförens, men ändå Har påbörjat en långärmad tröja till lilla sonen och bestämde mig för att ha kantband i ärmsluten bla och bara för att återuppta färgen tänkte jag köra lite täcksöm på axelsömmarna - jo tjena vad det gick bra, INTE!! På de stackars 10 cm så blev det säkert 7984 st hoppstygn (överdriver inte) såg ut som värsta rått boet och skulle jag sprätta så fick ju allt försvinna för det var svart tråd på vitt tyg.... verkar blir ett ufo av denna tröja om jag inte får lite pepp att försöka igen...
Pepp pepp pepp!! Jag har en tunika från helvetet som just nu ligger på mitt strykbord och skäms.. Den har oxå haft en miljard hoppstygn där kantbanden nu sitter så prydligt påsydda!! Mitt hoppande avhjälptes av att sänka pressarfotstrycket till ca 7mm och ha Diff: 1,75 och SL 4 (flodistyg och kantband från S&S)
Just nu hatar jag tunikan men måste färdigställa den då det är en beställning till en vän. Den blir säkert fin när den är klar, men my god vad jag sprättat!!!!!