browniieee skrev 2010-02-07 19:20:28 följande:
Nu har jag ett par frågor till er mer erfarna Hoppas man kan få lite svar 1. om jag vill sy en kant runt bodysar, filtar osv som denna exempelvis,
www.tradera.com/-GRYMT-TUFF-MOLO-FILT-med-bilar-NILES-HELT-NY-aukt ion_106764176#pic (ej min auktion) eller denna
www.tradera.com/Body-omlott-stl-56-NYSKICK--a...#pic (ej min auktion) hur gör man då? Måste man ha overlock till detta? 2. den där dagisväskan som många av er har gjort. Finns det någon beskrivning på hur man gör den någonstans? Behöver då måtten osv... (är helt oerfaren) Jag tror att jag sett någon länka till denna blogg,
knapmodern.blogspot.com/2007/08/dagiskasse.ht... men inga mått står skrivna eller beskrivning på hur man gör... Vad innebär det att denna väska vändsys? 3. Om jag ska sy i detta tyg,
www.stoffochstil.se/Katalog/Mode.aspx?group_i..., vilken nål passar då bäst i maskin?
1, du måste sy med något annat än overlock. tex tvillingnål på vanlig maskin, eller coverlock
2, mät efter någon kasse du har hemma eller köp stoff och stils mönster big shopper tror jag den heter
3, 70 vanlig, dvs ganska tunn