• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Mimmi 71
    LumLumLum skrev 2009-12-09 10:16:26 följande:
    Blä! Sitter och försöker knacka ner ett personligt brev/jobbansökan tills jag ska träffa min jobbcoach i nästa vecka. Men det går seeegt. Har verkligen ingen motivation till det. Funderar starkt på att stänga av den delen av hjärnan och sätta mig och sy klart min volangkjol istället.
    Det låter trevligare.

För min del så är det lite lugna aktiviteter här hemma som gäller, huvudvärken görs sig fortfarande påmind även om den inte är lika illa som igår. Frusen och trött är jag också så jag funderar på om det är förkylning på gång. Det har jag ju inte tid med när flertal beställningar skall sys och lite julfix och julklappar skall bli till under helgen.
  • Mimmi 71
    drakvinge skrev 2009-12-09 11:46:07 följande:
    Hittade en blogg där nån skrivit om hur man gör domherrar av garn.Men jag förstår inte hur man ska binda ihop garnerna sen....Är det nån som kan förklara för mig hur man ska göra med sytråden?Här är beskrivningen:klaraheltenkelt.wordpress.com/2007/10/09/domh.../
    Har inget råd att ge då orken inte finns att uppbåda lite hjärnaktivitet Blev bara lite nostalgisk för min mamma gjorde sådana när jag var liten och de plockades fram var jul för att pryda lite granris. De är fina!
  • stora lilla J
    Kaja skrev 2009-12-09 09:24:33 följande:
    Jag ska beställa lite mudd från Jofotex och funderade på att låta några tåg följa med i lådan. Någon som har koll på var deras fraktgränser går??
    jag beställde precis tyger för 1600.- och fick 75.- frakt... över 2000.- är det fraktfritt + att man får 10 % på beställningen! Egentligen var det nog korkat att inte köpa mer...
  • bakabakalitenkaka

Var kan jag hitta roliga (trikå)tyger i rosa, eller med rosa motiv? har inte nåt rosa i mina tygskåp...
    Har kikat hos JNY men där var det inte mycket rosa kvar.

• Mari78 m pojktriss

ÄR du fortfarande uppe på fötterna efter helgens göranden ? Jag frös hela vägen hem i bilen och fortsatta frysa trots ett varmt bad. När jag väl kom i säng fortfarande frysandes tyckte maken min "du är ju varmare än en kamin, du måste ha feber". Huvudvärken som en ständig följeslagare och halsen känns som ett stort öppet sår (har riktigt ont) och tja, jag är inte på topp, men betydligt bättre idag än igår. Gör lite småryck i systugan. Jag har ju lite att jobba med där mitt i allt ihopa!
    Men det kunde varit värre Och idag är jag ju ialla fall påklädd och uppe

Mimmi 71 skrev 2009-12-09 10:55:08 följande:

Det låter trevligare. För min del så är det lite lugna aktiviteter här hemma som gäller, huvudvärken görs sig fortfarande påmind även om den inte är lika illa som igår. Frusen och trött är jag också så jag funderar på om det är förkylning på gång. Det har jag ju inte tid med när flertal beställningar skall sys och lite julfix och julklappar skall bli till under helgen.
  • LumLumLum

Mimmi 71 skrev 2009-12-09 10:55:08 följande:

Det låter trevligare. För min del så är det lite lugna aktiviteter här hemma som gäller, huvudvärken görs sig fortfarande påmind även om den inte är lika illa som igår. Frusen och trött är jag också så jag funderar på om det är förkylning på gång. Det har jag ju inte tid med när flertal beställningar skall sys och lite julfix och julklappar skall bli till under helgen.
    Hoppas huvudvärken ger med sig. Har också känningar av gårdagens anfall. Eller, jag hade inte det på fm, men efter att ha hämtat på dagis dök det upp (3½ åringar är verkligen inte att leka med....) Blev en värktablett och lite lunch, för att få ork till eftermiddagen. Har nämligen lovat stora dottern att ta med tre kompisar hem för pepparkaksbak i eftermiddag. Varför låter sådana grejer så bra när man kläcker idén, men sämre när det är dags för genomförande?
  • stora lilla J
    bakabakalitenkaka skrev 2009-12-09 12:21:36 följande:
    Var kan jag hitta roliga (trikå)tyger i rosa, eller med rosa motiv? har inte nåt rosa i mina tygskåp... Har kikat hos JNY men där var det inte mycket rosa kvar.
    fabricfairy.com har många fina i rosa! Jag har tre ljuvliga rosa därifrån, med träd, hästar och blommor. Mjukatyger.se får också in ett jättesött Johanna Ahlard tyg i rosa med röda fordon *drömmer om att sy tröjor till killarna*
  • drakvinge

Mimmi 71 skrev 2009-12-09 11:54:29 följande:

Hittade en blogg där nån skrivit om hur man gör domherrar av garn.Men jag förstår inte hur man ska binda ihop garnerna sen....Är det nån som kan förklara för mig hur man ska göra med sytråden?Här är beskrivningen:klaraheltenkelt.wordpress.com/2007/1
    0/09/domh.../ Har inget råd att ge då orken inte finns att uppbåda lite hjärnaktivitet Blev bara lite nostalgisk för min mamma gjorde sådana när jag var liten och de plockades fram var jul för att pryda lite granris. De är fina!
    Ja jag orkar inte heller tänka tydligen
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd