Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - röd tråd

obsalut!

yrväder skrev 2009-12-08 22:58:57 följande:
    men, summa sumarum, även om hemmasytt inte är riktigt lika vanligt än som ex me and i, så är det betydligt vanligare idag, än när jag började sy. Vilket i slutändan gör det mindre unikt.
  • Jalapeno

du han'te lust å vicka söderut? våran öreståndarinna går med magen i vädret.

yrväder skrev 2009-12-08 23:00:10 följande:
    Nu måste jag gå och sova dock. Jobb imorgon....suck, tredje helt nya stället på tre dagar....tur det är julledigt snart! Godnatt!
  • Jalapeno

jättebra klapp! fast 4-åringar vill hellre baka. 1-3 år är perfa.

Bling1975 skrev 2009-12-08 23:04:24 följande:
    FridaS - jättefin. Sydde du ihop snurrarna för hand, och hur gjorde du lilla russinet? Just brun och gul plysch har jag hemma och det kanske är en bra liten julklapp till mina vänners 3-4 åringar.
  • Jalapeno

mmm mer ved var ju precis vad den brasan behövde, eller hur

om du läser mer än vad din väninna visar dig så ser du att förklaringarna kom flera gånger. Allt finns kvar i förra tråden. Länk finns i första inlägget i den här tåden. Sen får du gärna ta dina synpunkter med mig privat.

Jomppelina skrev 2009-12-08 23:23:30 följande:
    Det är ju himla tråkigt när man råkar utsätta någon för det man inte åsyftat. Det är ju tur att vuxna människor kan prata om det på ett schysste sätt och förklara att det inte var meningen att skada någon? Och sen låta bli att fortsätta? Been there myself och det är alltid lika skönt att sopa framför ytterdörren och att förtydliga sin intention, istället för att lägga på mer ved på brasan, eller hur?
  • Jalapeno

stora lilla J skrev 2009-12-09 12:58:14 följande:

Mjukatyger.se får också in ett jättesött Johanna Ahlard tyg i rosa med röda fordon *drömmer om att sy tröjor till killarna*
    åh det där vill jag ha. Det är ett underbart sätt att göra unisex - rosa och fordon. Framförallt är det strålande för alla små killar som gillar rosa men inte får ha rosa för fåniga konventioner.
  • Jalapeno

marknaden jag försökte sälja in dej på var usel i år. Allt hantverk var borta förutom en stackars tant som sålde keramiktomtar som såg väääldgit hemgjorda ut. Så den blir det inte nästa år. Synd.

Mimmi 71 skrev 2009-12-14 11:16:18 följande:

Det här med att sälja på marknader är jättesvårt. Själv kan jag omöjligt förklara varför man säljer riktigt bra på en marknad och riktigt illa på en annan. För min del så beror det varken på storleken på staden eller marknaden i sig. Det jag kan säga så här andra året är att det verkar vara en fördel att folk redan innan vet att man står på marknaden. Att stå där för andra året i rad hjälper en del. Sedanhar vi ju marknadsfört oss i ett lokalt skyltfönster också och det har folk uppmärksammat. Det är ju inte så vanligt att det finns barnkläder (som är det mesta jag säljer av) att köpa på hantverksmarknader (för jag står inte på vanliga knallemarknader).
  • Jalapeno

grattis till vinst i min utlottning förresten!
    Mimmi 71 skrev 2009-12-14 15:06:35 följande:

Men så trist! Jag som hade hoppats på denna Får leta vidare för en av våra tre julmarknader skall bytas ut pga för dålig försäljning. Eller också kanske man skall göra övriga familjen glad genom att bara stå på 2 julmarknader
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd