Ullerull skrev 2010-01-14 11:47:34 följande:
browniieee: det hade ju helt klart varit mer praktiskt att ha syrummet i ett eget rum, vi har ett stort tomt rum/gästrum som skulle kunna bli syrum, men någon gång ska det väl bli barnrum till no3 och det är kul att kunna vara med resten av familjen när man syr. Sambon gillar dataspel och att måla gubbar och det är ganska trevligt att sitta bredvid varandra och kunna prata samtidigt som vi gör det vi tycker är kul. Ju mer du syr desto roligare blir det, jag började sy för 3 år sedan ltie drygt, ja mer än bara gardiner. När jag gav mig på barnkläder blev det fantastiskt roligt. Ganska snabbt införskaffade jag mig en overlock och den används nu mera till nästan alla projekt jag syr. Dessvärre är sömnad en dyr hobby som (kan) ta mycket tid och det är lätt att den tar stor plats till ytan också :D Men ack så kul att göra saker själv! AK74: Jag har borrat hål men hade ingen klockren borr i storlek alltså och så var blompinnarna lite olika i storlek, så de som satt lite glappt har jag limmat och en del (de flesta) har jag bankat i med hammare för hålen var väldigt små, men oj vad det sitter!
gullig familjeaktivitet som sagt

Får väl bli aktuellt när vi köper hus
Ja priset på denna hobby är inte billig, fick symaskinen till födelsedagen/julklapp och jag VILL lära mig om hur man syr osv. Visserligen kunde jag i högstadiet, fick högsta betyg, men nu vill jag lära mig själv. Jag minns inte mkt från den tiden men vissa "namn" börjar komma tillbaka.. pfiffikus exempelvis och mönsterpapper samt de där kritorna i blått och vitt

Kul att känna igen vissa saker men andra saker som overlock osv är jag helt nollställd för.. Ingen aning vad en sådan gör, försökte söka lite på google men jag antar att jag är en sådan som vill se irl för att förstå riktigt hehe