Inlägg från: Skumboll |Visa alla inlägg
  • Skumboll

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Riskiflickan skrev 2010-01-11 21:14:22 följande:
    sett dom nya maskinerna från PFAFF?? De har fler täcksömmar...
    Ja det var coverlock 3.0 eller 4.0 jag kikade på...! Frågan är ju om de är lätta att "bygga om"?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Riskiflickan skrev 2010-01-11 21:27:47 följande:
    Det är inte så krångligt att bygga om tycker jag, mer en smaksak om man orkar med det eller vill ha separat maskin, gå å testa själv i affär så får du känslan för hur det är att bygga om fram och tillbaka...
    Har du någon av dem?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Riskiflickan skrev 2010-01-11 21:36:58 följande:
    Nej, jag köpte coverstylen 5 mån innan de kom ut på marknaden, lite sur blev jag när jag insåg detta... men men Jag har provsytt iaf och de fungerar fint tycker jag...
    Du har alltså föregångaren? Du svär inte när du behöver bygga om den och så? Jag är rädd att man blir lat... {#lang_emotions_undecided}
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Fiffa5 skrev 2010-01-12 10:25:36 följande:
    Hjälp! Jag har glömt hur jag brukar sy fast mudden när jag kantar! Man ska inte använda vanlig raksöm va?? 
    Nej, en liten sicksack eller en förstärkt raksöm. En vanlig raksöm är inte elastisk nog!
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Riskiflickan skrev 2010-01-12 11:44:34 följande:
    jag hade köpt, tyckte de sydde fint och var trevliga att sy på... bra med utrymme att sy på med...
    Det är lockande vill jag lova.... Är de högljudda?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll

Någon som vet vad man skulle få för en huskylock s15 som är dryga året gammal om man säljer den privat? Tror nypriset låg på 3400 kr. 

Vid inbyte skulle jag få 1000 kr för, är det rimligt eller? Känns ju som att man ger bort den...
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Riskiflickan skrev 2010-01-12 12:15:25 följande:
    Tja, de låter ju mer än en vanlig symaskin, men jag tycker inte att den är ovanligt högljud....
    Jag tänker bara på min huskylock som dånar som bara den när man syr. Den är med andra ord vansinnigt högljudd.
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Mimmi 71 skrev 2010-01-12 12:23:45 följande:
    Finns det täcksömmar på den?
    ♥ Simon ♥
  • Skumboll
    Pejgan skrev 2010-01-12 12:26:35 följande:
    1000kr i inbyte är säkert rimligt eftersom de vill kunna göra en förtjänst på den sen. Privat kan du säkert få iaf 1500 för den. Mer än 2000 är inte rimligt.
    Tack, halva priset hade jag siktat in mig på och det borde ju alltså inte vara helt omöjligt...
    ♥ Simon ♥
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd