Inlägg från: Infinite Joy |Visa alla inlägg
  • Infinite Joy

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Mari78 m pojktriss skrev 2010-02-23 21:57:51 följande:
    Tyvärr är det bara köp direkt utav dem som gäller. De finns i Ulricehamn och har inte postorder. Vet inte om de ställer upp och skickar om man vet definitivt vad man vill ha. Jag har hela tiden hitintills köpt velour genom ombud hos dem. Och lär så göra fortsättningsvis med kan jag tro.
    Katsade iväg ett mail till de igår... får se vad svarar
  • Infinite Joy
    mortillsju skrev 2010-02-24 08:22:20 följande:
    Jag tror storleken kan vara 116/122 nåt sånt. Fram har de två fickor, fuskgylfen hoppad jag över men det ångrar jag så nästa gång gör jag en sån med!Om det är till en tjej kan man abolut variera med att ta bort mudden och istället sy i resår nedtill, då blir de jättefina tror jag!
    Snygga jeans!!! Men kan inte pojkar ha resår nertill??
  • Infinite Joy
    mortillsju skrev 2010-02-24 08:37:48 följande:
    Skrev jag och gick precis förbi sonens popjeans med resår nedtill Nå min hemmasydda modell är rätt vid nedtill så de puffar mycket....*fortätter att  klä sonen*

Hade nämligen för mig att även jag har haft pop-jeans med resår nertill åt sonen
  • Infinite Joy
    Jalapeno skrev 2010-02-24 12:03:20 följande:
    yrväder började samla "meter" men sen pressades jonny att trycka upp. Jättekul!! yes!!
    Vad är det för tyg som är snackisen?
  • Infinite Joy
    Bling1975 skrev 2010-02-24 16:40:48 följande:
    Är det någon snäll person som kan hjälpa mig som har ett superbra mönster för muddbyxor till bebisar. Jag har en massa mönster men ingen bebis att prova på.Jag skulle behöva mått på följande ställen på själva pappersmönstret:YtterbenslängdInnerbenslängdMidja bredd (halva fram tex)Lår bredd (fram eller bak)Då kan jag jämför lite med de möster jag har och justera så de sitter bra, det skiljer nästan 10 cm i vidd på en så liten stl på ett mönster från onion och ett från ottobre.Gärna i stl 62, men 56 eller 68 går också bra.
    Skulle just börja mäta ett par muddbyxor i 56.... men så såg jag att det var pappersmåtten du ville ha. Tyvärr har jag inte de måtten då det är mamma som har sytt och skickat.
  • Infinite Joy
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-02-24 16:36:38 följande:
    Trött! Har slitit vid maskinerna och nästan inte hunnit någonting på hela dan i alla fall. Alla TRE maskinerna strulade på en och samma gång. Det är jag inte van vid och det blev minst sagt tidsödande. Men nu äntligen kan jag lägga dagens projekt åt sidan och gå vidare.Tja, angående varumärkesregistrering etc så har ju jag registrerat mitt namn. Och jag har inte företag, funderar lite ibland, men det lär nog förbli en hobby. Anledningen till varför det blev en registrering av varumärke var till stor del p g a att jag tvingades byta och inte ville göra det igen när jag väl lyckats arbeta in ett nytt namn. Det är snårigt och bökigt att registrera, men jag tycker att det är värt det i slutändan. Allra helst eftersom registreringen täcker 10 år framåt i tiden (eller nu har det ju gått ett tag sedan reg.) och då bara kostar 130 kr/år om man slår ut klumpsumman. Jag vet inte vad PRV menar med konflikt. Är det samma "ägare" borde ingen konflikt föreligga, men annars förstår jag om det kan bli en konflikt...Snårigt minst sagt...
    Jag brukar kalla mina barn för älsklingfrö och hade det som alternativ till mina namnlappar... men så såg jag att det redan var taget... superbra namn!

Övriga namnförslag jag haft och som jag sedan har funnit på andra ställen är busfrö (inte så konstigt kanske) och lilla bus... återstående alternativ är:

vildfrö, trollfrö, lilla frö.... egentligen bara lilla frö jag kallar knoddsen, men gillar vildfrö också.

Sedan har jag minevi som är komponerat av mina två första barns namn.... men nu när trean har kommit funkar det inte riktigt längre. Sista är mor mea som består av första bokstaven i mina barns namn.

Om någon vill komma med tankar och åsikter mottages de tacksamt... vill beställa namnlappar nu
  • Infinite Joy
    Skumboll skrev 2010-02-24 21:21:39 följande:
    Infinite; Jag tyckte minevi var fint!
    Mmm... en favorit för mig med, därför jag inte riktigt kan släppa det trots att en till har anlänt.... känns lite taskigt att inte ha med honom, men får verkligen inte till det med alla tre.
  • Infinite Joy
    Skumboll skrev 2010-02-24 21:21:39 följande:
    Infinite; Jag tyckte minevi var fint!
    Tack för åsikten förresten!! Det namnet har jag faktiskt haft i tankarna innan jag blev gravid med nr 3
  • Infinite Joy
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-02-24 21:35:19 följande:
    Jo jag har fått många kommentarer ikring namnet, och bara positiva sådana. Det roligaste är att på marknaderna jag stått är det framför allt män som kommenterat namnet och undrat om jag registrerat det eftersom de tyckte det var så bra namn.Vildfrö och minevi tyckte jag nog bäst om utav dina alternativ. Det går inte att få med minstingen på ngt schysst vis då? Å andra sidan, om du får fler barn kan du ju inte gärna ändra bara för att det känns mest rättvist *ler*. Och barnen kanske inte bryr sig så mkt...
    Har verkligen försökt knåpa för att få in minstingen också, men det är svårt att få något bra tycker jag. Fler barn blir det nog inte, kanske när jag är 35 har jag sagt. Vill nog att de jag redan har ska komma upp i skolålder innan jag skulle ha orken.

Vildfrö gillar jag med (kallar nog iofs barnen det mesta.... och så har jag en vana att sätta frö bakom). Känns lite som att det kan bli lite vad som helst av ett vildfrö när man planterar det.... och så speglar det inte personligheten (som tex busfrö) förutsatt att man ser det så som jag beskrev det först, för vild har ju även den andra betydelsen.
  • Infinite Joy
    Mari78 m pojktriss skrev 2010-02-24 21:35:19 följande:
    Jo jag har fått många kommentarer ikring namnet, och bara positiva sådana. Det roligaste är att på marknaderna jag stått är det framför allt män som kommenterat namnet och undrat om jag registrerat det eftersom de tyckte det var så bra namn.Vildfrö och minevi tyckte jag nog bäst om utav dina alternativ. Det går inte att få med minstingen på ngt schysst vis då? Å andra sidan, om du får fler barn kan du ju inte gärna ändra bara för att det känns mest rättvist *ler*. Och barnen kanske inte bryr sig så mkt...
    Iofa skulle minea fått in alla tre.... tösens första tre och sönernas första
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd