Mari78 m pojktriss skrev 2010-02-24 16:36:38 följande:
Trött! Har slitit vid maskinerna och nästan inte hunnit någonting på hela dan i alla fall. Alla TRE maskinerna strulade på en och samma gång. Det är jag inte van vid och det blev minst sagt tidsödande. Men nu äntligen kan jag lägga dagens projekt åt sidan och gå vidare.Tja, angående varumärkesregistrering etc så har ju jag registrerat mitt namn. Och jag har inte företag, funderar lite ibland, men det lär nog förbli en hobby. Anledningen till varför det blev en registrering av varumärke var till stor del p g a att jag tvingades byta och inte ville göra det igen när jag väl lyckats arbeta in ett nytt namn. Det är snårigt och bökigt att registrera, men jag tycker att det är värt det i slutändan. Allra helst eftersom registreringen täcker 10 år framåt i tiden (eller nu har det ju gått ett tag sedan reg.) och då bara kostar 130 kr/år om man slår ut klumpsumman. Jag vet inte vad PRV menar med konflikt. Är det samma "ägare" borde ingen konflikt föreligga, men annars förstår jag om det kan bli en konflikt...Snårigt minst sagt...
Jag brukar kalla mina barn för älsklingfrö och hade det som alternativ till mina namnlappar... men så såg jag att det redan var taget... superbra namn!
Övriga namnförslag jag haft och som jag sedan har funnit på andra ställen är busfrö (inte så konstigt kanske) och lilla bus... återstående alternativ är:
vildfrö, trollfrö, lilla frö.... egentligen bara lilla frö jag kallar knoddsen, men gillar vildfrö också.
Sedan har jag minevi som är komponerat av mina två första barns namn.... men nu när trean har kommit funkar det inte riktigt längre. Sista är mor mea som består av första bokstaven i mina barns namn.
Om någon vill komma med tankar och åsikter mottages de tacksamt... vill beställa namnlappar nu