Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - röd tråd

egentligen är jag lite fånig som tvekar för något så pass billigt men iallafall... 

kantbandsvikare till huskylock 936
    skulle ni köpa något som beskrivs såhär?
    "jag skulle inte kunna så såhär men den passar, på sätt och vis"
    gaaahhhh
  • Jalapeno
    78Misan skrev 2010-01-10 01:10:31 följande:
    finns det kantbandsvikare till Janome's cover pro hittar ingen på deras hemsida.
    bling länkade
    backa i tråden så ser du
  • Jalapeno
    Brooks skrev 2010-01-10 08:14:16 följande:
    I fredags kom fordonstyget även till mig, och igår kunde jag inte hålla mig längre.  Det finns med andra ord ett fordonsplagg att beskåda i bloggen. Så härligt tyget är förresten, känns som Jny's djungeltyg tycker jag. Mjukt och följsamt :)
    undrar varför jag inte kan lägga till din nya blogg i min google reader? begriper inte
    håller med om lovorden ang syrummet o tunikan
  • Jalapeno
    Ullerull skrev 2010-01-10 22:10:16 följande:
    Sprätta och sätt dit en lite bredare mudd?
    klipp då mudden så att den inte blir som en polokrage. Skadar inte att sätta i en liten resårtråd så att den sitter
  • Jalapeno
    Fiffa5 skrev 2010-01-10 22:25:28 följande:
    är det jättevid hals måste man klippa mudden i två delar, som på den där lindextröjan jag fotade för ett par år sen där sömmarna i mudden sitter vid axlarna
  • Jalapeno
    Fiffa5 skrev 2010-01-10 22:33:17 följande:
    Ahh, sorry. Jag trodde det var gjort på samma sätt. Men nu ser jag skillnaden med att "din" var klippt i två delar.
    lindex
    men allvarligt talat, jättebred mudd lägger sig inte mot axlarna om den inte är i två delar. Det går att reglera till viss del genom att dra hårt i mudden över axlarna bara. Så gör jag när jag syr v-ringade tröjor för att mudden inte ska stå rakt ut som vingar vid axlarna.
  • Jalapeno

jag har köpt smockresår hos både stoff o s til och bibbi. Inte märkt någon sklllnad

• Jalapeno

på torsdag kommer elektrikern hem till oss och byter element i bla mitt syrum. När han gick runt o kollade innan jul kommenterade han hur mkt saker och tyger jag hade där. Nu är det ännu mer.... och mycket måste flyttas på imorgon. Usch. Alla klagar på min röra och mina högar. Morr (inte heeeelt obefogat iofs )

Det "behövs" mycket rutigt, randigt, prickigt att matcha alla blommiga volanger med. I alla de där klänningarna jag har tänkt att sy nån vacker dag när jag får ork lust och tid över.

• Jalapeno
    Fiffa5 skrev 2010-01-12 15:59:43 följande:
    Jag försökte sy en utanpå-ficka på en trikåtunika. Använde en stretchsöm för att sy fast den (som smal zixk-zack) men det ser ju inte så snyggt ut. Hade velat ha ngt som mer ser ut som raksöm....finns det som ändå funkar på jersey??
    på min maskin finns en söm som ser ut som ett rakt styg och sen ett litet sicksackhopp Gör man sicksacken smal ser det ut som raksöm men är ändå lite mer elastisk än vanlig raksöm. (när köpta kläder i trikå är sydda med vad som ser ut som raksöm är det oftast kedjesöm som sys med covermaskiner)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd