• zandin

barn som fått hår sent

Har en dotter på 2 år som ännu bara har lite hår. håret växer skapligt baktill där hårstråna säkert är ca 4-5 cm. men mitt uppe på huvudet är det glest mellan hårstråna och de fjun som finns är väldigt korta. På ettårsdagen hade hon kanppt ett hårstrå så det har ju växt en hel del sen dess men detär inte alls många jag sett som i henns ålder haft så lite hår. Fler som känner igen sig? Ni med barn som var sena med håret, när kom det igång ordentligt? Själv började mitt hår växa mycket strax efter ettårsdagen, men tindra har ju redan fyllt 2!

• Svar på tråden barn som fått hår sent
  • MissLillan

Jag upplever det som att de personer som har tjockt hår får det lite senare. Men det kommer!

• Cricko

Båda mina fick hår sent. Dottern senare än sonen. Det kom inte igång förrän efter två års dagen för dottersn del, och riktig fart tog det inte förrän efter hon fyllt tre. Visst hade hon lite fjun innan , men det växte knappt. Sonen som nu är sju har massor med hår, dottern som är 4,5 år har fortfarande hår som kommer in, även om hon nu har rätt mycket hår som det är.

• sarsparis

Här är en till som har en tunnhårig kille, han är 20 mån, hade i princip bara lite fjun tills han var typ 16 mån, då började det växa lite, men det är tunt tunt tunt och nästan vitt så det syns knappt att han har hår. Nån sa till mig att anledningen till att han får hår så sent kan bero på att han hade en sån besvärlig skorv när han var liten bebis. Men jag vet inte ja......

• Gladabarnensmamma

ha! jag har sett bilder på mig själv som fjunboll, 2,5 år gammal... Hade enligt mamma inte ett strå innan 2-årsdagen. Inte så gulligt kanske, men sen blev det fjunboll och "sockervadd"

• dorsia

Kul att höra att det finns fler där ute med tunnhåriga barn!
    Vår son är 16 månader och han har inte många hårstrån på huvudet. Precis som för din dotter TS så växer det dock ganska så skapligt baktill...
    Har ett par vänner med ungefär lika gamla barn som har fått klippa dom 2 ggr redan vid den här åldern.
    En utav våra vänner frågade oss när sonen var ca 4 månader, fall vi hade klippt honom, och då hade han knappt ett hår på huvudet. "Ja eller hur, vi rakade av honom vartenda hårstrå"! haha

• konkelbär

Jag var i princip flintis till och med 2 år ca. Sen började det växa! Har alltid haft midjelångt, krulligt hår

• Busbellan

Min son fick hår väldigt sent, vid 4 år hade han fortfarande bara tunna fjun på huvudet Nu är han 6 år och har fått ordentligt med hår, det började växa ordentligt strax efter 4 år. Jag tycker han har helt normaltjockt hår nu
    Såhär såg han ut prick 4 år gammal

ca ett år senare

Mamma till Nora, August och Ella
  • zandin

Bra å veta att det finns fler som min!

• Tanka

Dottern har tunt, ljust hår som började växa när hon var 4-5 år. Inga rosetter här inte! I dag är hon 15 och har fortfarande tunt, ljust hår som växer oerhööööört lånsamt. Yngsta barnet har också haft tunt, ljust hår men hårväxten har varit lite snabbare.

Svärmor "frisören" har alltid sagt att lite hår i toddler-åldern ger starkt hår längre fram, men det kan jag ju säga stämmer sådär...

• Miss Maya

Min dotter är strax över 14 månader och det är inte många fjun här heller. Eller jo bak i nacken har det väl tagit sig lite, eller på hela bakhuvudet, men där fram då?

Svar på tråden barn som fått hår sent