Rea på vinterkläder/overaller?
Jag läser i trådar om vinterkläder att många köpt overaller på rea året innan. Brukar det vara mycket ytterplagg på reorna? Handlade lite på PoPs rea förra vintern men såg inte att det var rea alls på ytterplaggen utan bara på vissa utvalda men det kanske var jag som missade?
Hur gör ni för att veta vilken storlek era 1-3-åringar kommer ha följande vinter? Brukar det stämma? Det är ju jättesvårt att veta hur mycket ett barn kommer växa. Min dotter på ett år är liten till växten men hon kanske kommer växa på sig helt plötsligt tänker jag...? Dessutom undrar jag om alla småbarn går med overaller i november/december som de drunknar i eftersom de ska passa hela vintern...?
Sen undrar jag hur alla vet vilka plagg och märken som är bra när man har första barnet? Läser man i trådar om vinterkläder verkar alla ha stenkoll men det kanske är föräldrar med flera barn och lite äldre barn som är erfarna... Till hösten börjar dottern på förskola och först då kommer det ju ställas riktigt höga krav på ytterplaggen men det är svårt att veta vad man behöver för ytterplagg, underställ, vantar osv och vad som är bra. Hur har ni gått till väga?