• husbyggare

    Var hitta stora blöjor?

    Jag använder (till min son alltså!) Pampers Baby dry på natten, strl 5, men den börjar bli för liten. Jag vet att det finns större blöjor som t ex äldre funktionshindrade barn får, men var får man tag på sådana? Har frågat på sjukhuset, BVC, affären som kollade med inköpscentralen mm, men inget napp. Är det någon som vet?

  • Svar på tråden Var hitta stora blöjor?
  • Silverkatten06

    Är inte stl 5 upp till typ 25 kg? Kanske dags att börja potträna? Om han nu inte har nåt medicinskt hinder, men då borde du ju få hjälp att skaffa blöjor av BVC...

  • Indillia

    Det finns på Apoteket, men då behöver man remiss har jag för mig.

  • Indillia

    Annars kan du kan köpa ett gäng plastlakan att ha i sängen istället?

  • husbyggare

    Nja, viktuppgifterna har liksom aldrig funkat på min son. Han är 2,5 år och väger 16 kg och midjeresårerna är ganska rejält uttöjda när blöjan är på. Han slutade kissa på pottan när lillasyster kom, så jag vill inte stressa fram det utan han får ta det i sin egen takt.

  • Silverkatten06
    husbyggare skrev 2009-12-07 22:39:11 följande:
    Nja, viktuppgifterna har liksom aldrig funkat på min son. Han är 2,5 år och väger 16 kg och midjeresårerna är ganska rejält uttöjda när blöjan är på. Han slutade kissa på pottan när lillasyster kom, så jag vill inte stressa fram det utan han får ta det i sin egen takt.
    Men använder du "snibb-blöjor" eller byxblöjor? Byxblöjorna brukar vara smalare i passformen, tycker jag...
  • Indillia
    Indillia skrev 2009-12-07 22:39:08 följande:
    Annars kan du kan köpa ett gäng plastlakan att ha i sängen istället?
    Men vad konstigt jag skrev.
    Han är inte torr på dagtid heller då? Jag fick för mig att det bara var på nätterna (borde läsa igenom en extra gång)
  • husbyggare

    Ska förtydliga mig lite: Han har byxblöjor på dagen, där kan han ha Liberos största, men på natten räcker inte byxblöjorna (han dricker mycket vatten på kvällen) så då har han nattblöjor. Liberos motsvarighet har han inte kunnat ha för han får eksem av dem.

  • Silverkatten06
    husbyggare skrev 2009-12-07 23:23:59 följande:
    Ska förtydliga mig lite: Han har byxblöjor på dagen, där kan han ha Liberos största, men på natten räcker inte byxblöjorna (han dricker mycket vatten på kvällen) så då har han nattblöjor. Liberos motsvarighet har han inte kunnat ha för han får eksem av dem.
    Måste han dricka så mycket på kvällen då? Kanske ska försöka dra ner på vattnet före läggdags eller försöka få honom att kissa på potta/toalett innan han ska sova?
  • jengus

    De finns en blöja från libero night comfort heter den. Satt å fundera på vad f-n den hete så sprang ut i förrådet å hämta en förpackning som min son hade för flera år sedan :) så jag hoppas de finns kvar ! Den min son hade va Medium å va för 20-37 kg en mörk lila förpackning. Jag tror jag handlade dom på coop. Hoppas du hittar såna! Mvh Jenny

  • ploten

    Vi har Liberos 15-30 kg (med vanlig tejpknäppning, inte byxblöja) till vår son på natten. Han väger visserligen bara 14 kg, men de är de enda blöjorna som håller honom torr på natten. Har letat men inte sett att Libero gör några särskilda nattblöjor nuförtiden. Men det kanske är den som vi använder som din son får eksem av?

  • husbyggare

    Nej, det är mindre Libero-blöjor jag har provat, och han kanske är mindre känslig nu. Tack för tipsen, jag ska prova de största Libero-blöjorna samt fråga på Apoteket.

  • foxy

    Huggies har blöjor för barn 4-7år å 8-15 år.. men har du testat att ge mindre vatten på kvällen alternativt byta blöja menas han sover innan ni går å lägger er?

  • Linda2012

    Hej. Blöjorutbudet är rena rama djungeln. Jag har en son med autism som är 4.5 och måste ha blöja på natten ännu tyvär. Dagtid funkar det nu äntligen. Och ja vi har kontakt med vården ang detta och tränar,så inga påhopp tack. Vi använder pampers upn go stl 6. Dom passar på honom och han är ganska stor så prova. Vi hade libro tejp stln7 innan men sitter tajt och håller inte tätt under natten. Vart bor du? Här i gävle finns pampers babydry upp till stl 6. Frågat i flera affärer där du bor om det finns? Här beställer dom om du frågar. Du kan också gå in på pampers hemsida så ser du vad som finns under produkter. På www.tena.se kan man även beställa barnblöjor. Vi beställde prover där på libronightcomfort. Finns olika stl att välja mellan. Anpassade för lite större barn .så dom klarar lite mer kiss. Men dom var för stora i benen för min pojk så dom läckte i ljumskarna. Men värt att prova. Proverna är ju gratis där :0) lycka till

  • Maddi
    husbyggare skrev 2009-12-07 22:31:09 följande:

    Jag använder (till min son alltså!) Pampers Baby dry på natten, strl 5, men den börjar bli för liten. Jag vet att det finns större blöjor som t ex äldre funktionshindrade barn får, men var får man tag på sådana? Har frågat på sjukhuset, BVC, affären som kollade med inköpscentralen mm, men inget napp. Är det någon som vet?


    Jag tycker barnet ska gå dricka de han behöver innan läggdags, de är inte roligt att vara törstig. Jag har en stor pojke dom är 2 men mer som en 3 åring. Dom blöjorna som funkar på natten för oss är drynites, byxblöjor. Händer ca 1-2 gånger i månaden att han kissat igenom, men helt klart den bästa nattblöjan jag har haft. Köper på icamaxi. Du kan även beställa prov på drynites.se
Svar på tråden Var hitta stora blöjor?