• husbyggare

Var hitta stora blöjor?

Jag använder (till min son alltså!) Pampers Baby dry på natten, strl 5, men den börjar bli för liten. Jag vet att det finns större blöjor som t ex äldre funktionshindrade barn får, men var får man tag på sådana? Har frågat på sjukhuset, BVC, affären som kollade med inköpscentralen mm, men inget napp. Är det någon som vet?

• Svar på tråden Var hitta stora blöjor?
  • husbyggare

Nja, viktuppgifterna har liksom aldrig funkat på min son. Han är 2,5 år och väger 16 kg och midjeresårerna är ganska rejält uttöjda när blöjan är på. Han slutade kissa på pottan när lillasyster kom, så jag vill inte stressa fram det utan han får ta det i sin egen takt.

• husbyggare

Ska förtydliga mig lite: Han har byxblöjor på dagen, där kan han ha Liberos största, men på natten räcker inte byxblöjorna (han dricker mycket vatten på kvällen) så då har han nattblöjor. Liberos motsvarighet har han inte kunnat ha för han får eksem av dem.

• husbyggare

Nej, det är mindre Libero-blöjor jag har provat, och han kanske är mindre känslig nu. Tack för tipsen, jag ska prova de största Libero-blöjorna samt fråga på Apoteket.

Svar på tråden Var hitta stora blöjor?