Bästa boken om förlossning?
Om man ska köpa och läsa EN bok om förlossningen, vilken rekommenderar ni då?
Om man ska köpa och läsa EN bok om förlossningen, vilken rekommenderar ni då?
www.adlibris.com/se/product.aspx
Att föda. Den läser jag nu och även förra gången, finns jättemycket bra information och är skriven på ett trevligt sätt.
Jag plöjde MASSOR av böcker om förlossningar när jag var gravid, men ingen kom ens i närheten av att beskriva min egen förlossning.
I böckerna framställdes förlossningar som något det största man kan göra, det mest smärtsamma, kraftfulla, tålamodskrävande med mera... Man skulle visualisera, "bli ett" med värken osv osv.
På riktigt var det bara att åka in och föda. Inget mer med det.
För dig kanske. Du lär vara i minoritet ...
Att föda utan rädsla av Susanna Heli. Fantastisk bok som fokuserar på våra känslor, hur vi kan påverka förlossningen med våra tankar och hur man kan göra rent praktiskt för att föda helt avslappnat (liknande dykmetoden).
Att föda av Gudrun Abascal. Väldigt bra skrivet om alla förlossningsfaser, smärtstillande, sjukhusrutiner, förlossningsbrev etc.
Med dessa två klarar man sig långt.
Att föda av Gudrun Abascal, jätte bra för att få reda på vad som händer rent fysiskt och hur förlossningens olika faser ser ut, precis som Fru Grön har skrivit.
Att möta förlossningssmärtan av Gudrun Abascal, en mer ingående bok om just förlossningssmärtan och olika sätt att hantera den. Kände mig mycket mer avslappnad inför förlossningen efter den här boken.
Men ska jag bara rekommendera en så får det bli Att föda.