Anonym skrev 2009-12-08 14:46:44 följande:
Idag har jag äntligen tagit mod till mig och ringt till tandläkaren. Har länge oroat mig över mina tänder och det som oroar mig mest är att tandköttet försvunnit lite på framtänderna i underkäken. Tandköttet känns även som tunnare och mer känsligt där, sedan kan jag ju inte låta bli att vara där med tngan hela tiden och då blir det mer ömt såklart. Har sån ångest över besöket och är rädd att de ska säga att det bara är att dra ut tänderna eller nåt i den stilen. Är dock nöjd med att jag äntligen tagit mig för att boka en tid. Jag är väldigt tandläkarrädd och det känns hemskt att gå dit men jag måste ju.
Va bra att du beställt tid hos tandläkaren.
Det måste vara jättejobbigt att ha tandläkarskräck och pga det inte kunna få tänderna omskötta.
Jag har neddraget tandkött på många av mina tänder tyvärr. Säker en biverkning av många års rökande plus att jag äter ssri-preparat som ju torkar ut munnen.
Har dessvärre inte råd att gå till tandläkaren, så det blir akutbesök när en tand värker eller en plomb lossnar eller liknande.
Jag tror absolut inte att du behöver dra ut tänderna.
Säkert kommer de att göra rent runt, ta bort tandsten tex och så får du nog tips om hur du ska borsta, kanske borstar du för hårt?
Hoppas att du blir väl mottagen och att allt går bra.